لابی صهیونیستی، به دنبال انتقام از رئیس‌جمهور آرژانتین

لابی صهیونیستی، به دنبال انتقام از رئیس‌جمهور آرژانتین
يکشنبه 26 بهمن 1393 - 22:48

... او با شجاعتی مثال زدنی از همه مردان و از جمله سران عرب پیشی گرفت و در شورای امنیت آمریکا را به چالش کشید و نفاق و تروریسم واشنگتن را بر ملا کرد، از این رو آمریکا به واسطه مزدورانش به دنبال انتقام از وی و براندازی او برآمده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه رای الیوم امروز در یادداشتی نوشت: کریستینا فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین، زن شجاعی است که دارای وجدان بیداری است و در راه حق از سرزنش ها نمی هراسد. او با شجاعتی مثال زدنی از همه مردان و ازجمله سران عرب پیشی گرفت و در شورای امنیت آمریکا را به چالش کشید و نفاق و تروریسم واشنگتن را بر ملا کرد. از این رو آمریکا به واسطه مزدورانش به دنبا انتقام از وی و براندازی اویند.

لابی صهیونیستی در آرژانتین به عنوان نوک پیکان این انتقام به شمار می رود و اتهامی که به وی نسبت داده شده است به روشنی این حقیقت را نشان می دهد. دادستان کل آرژانتین، رئیس جمهور این کشور را به جلوگیری از محاکمه برخی مسئولان ایرانی در پرونده انفجار مرکز یهودیان در بوینس ایریس، پایتخت آرژانتین، در سال 1994 متهم کرده است.

آلبرتو نیسمان، دادستان کل، به دشمنی با رئیس جمهور و مخالفت با حمایت های او از حقوق مردم فلسطین و از سوی دیگر هواداری کورکورانه از لابی صهیونیستی شهره است.

کریستینا فرناندز در شورای امنیت در انتقادات تندی به سیاست های آمریکا در زمینه تروریسم و مسائل خاورمیانه سوال های ذیل را مطرح کرد:

- یک سال قبل گرد هم آمدیم و نظام بشار اسد را تروریستی خواندید و از مخالفان که آن ها را انقلابی محسوب می کردیم حمایت کردید. امروز گرد هم آمده ایم تا همان "انقلابی ها" را که بعدا معلوم شد تروریست هستند، مهار کنیم.

- حزب الله قبلا در فهرست ترور قرار داده شد و بعدا معلوم شد که یک حزب بزرگ است و در لبنان به رسمیت شناخته می شود.

- ایران را به دخالت در انفجار سفارت اسرائیل در بوینس ایرس در سال 1994 متهم کردید، اما تحقیقات ما دخالت ایران در این انفجار را ثابت نکرد.

- بعد از حوادث 11 سپتامبر علیه القاعده اعلان جنگ کردید و کشورهایی مانند عراق و افغانستان را به این بهانه ویران کردید اما اکنون این دو کشور از بدترین نوع تروریسم رنج می برند.

- از بهار عربی استقبال کردید و از آن در تونس، مصر، لیبی و دیگر کشورها حمایت کردید و با تصمیم ها و مواضع تان "اسلام گرایان تندرو" را در این کشورها روی کار آوردید. این در حالی است که مردم این کشورها همچنان از رسیدن تندروها به قدرت و ازبین رفتن آزادی های شان رنج می برند.

- اسرائیل در حمله به غزه فاجعه آفرید و بسیاری از فلسطینی ها را به کام مرگ فرستاد اما شما به موشک هایی توجه کردید که در اسرائیل فرود آمد و خسارتی به دنبال نداشت.

- امروز در شورای امنیت گردهم آمده ایم تا ضد داعش قطعنامه صادر کنیم اما داعش را کشورهای شناخته شده ای که شما بهتر از دیگران آن ها را می شناسید و متحد ابرقدرت های عضو شورای امنیت اند حمایت می کنند.

ترجمه سخنان رئیس جمهور آرژانتین، اما ناگهان به بهانه اشکال فنی قطع شد و  شبکه های تلویزیونی هم پخش سخنان وی را قطع کردند.

اکنون آمریکا با اعمال فشار اسرائیل ضد آرژانتین و رئیس جمهورش جنگ اقتصادی و سیاسی به راه انداخته است و دادستان کل با حمایت آمریکا و اسرائیل به پرونده سازی ضد کریستینا روی آورده است.

اگر خانم کریستینا نیز مانند خیلی ها در غرب و در راس آن ها دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، از اسرائیل و حمله اش به غزه تمجید می کرد و آن را "دفاع" از نفس می نامید، به بزرگ ترین زن دنیا تبدیل می شد و به جایزه صلح نوبل دست می یافت، اما وجدان بیدارش نپذیرفت که جز حق را بگوید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها