نماینده عراقی: تروریسم قبل ازسنیها، شیعیان راهدف گرفته

نماینده عراقی: تروریسم قبل ازسنیها، شیعیان راهدف گرفته
دوشنبه 27 بهمن 1393 - 13:26

نماینده پارلمان عراق و رییس جنبش «اراده» واکنش های «غیرمسوولانه» به حادثه ربوده شدن زید الجنابی، از نمایندگان سنی و کشته شدن همراهان وی را محکوم کرد و گفت: تروریسم قبل از سنی ها شیعیان را هدف قرار داده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حنان الفتلاوی با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، در حالی که هرگونه جنایت تروریستی علیه هر شهروند بیگناهی در عراق از هر فرقه یا دین یا مذهبی را محکوم می کنیم، از واکنش های غیر مسوولانه برخی از نمایندگان و مسوولان سنی به حادثه زید الجنابی ابراز تعجب می کنیم.

وی افزود: ما اینگونه رفتارها را که به بافت اجتماعی آسیب می رساند و به فتنه دامن می زند، محکوم می کنیم. به برادران سنی یادآور می شویم که تروریسم قبل از اینکه شما را هدف قرار دهد ما را هدف قرار داده است. ما 1700 نفر از فرزندان خود را در اسپایکر و 1000 نفر در بادوش و 500نفر در الصقلاویه و افراد زیاد دیگری را نیز از دست داده ایم، آیا خون قرمز و خون سبز وجود دارد ؟!  

الفتلاوی اظهار داشت: ما هرگونه توهین یا اتهام به هر طرفی را قبل از روشن شدن مساله از سوی دستگاه های امنیتی رد می کنیم به طوری که بعید نیست این مساله تسویه حساب داخلی بین خود سنی ها باشد یا این که طرفی بخواهد فتنه فرقه ای ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بعید نیست طرفی که این جنایت را مرتکب شده است بخواهد برای توجیه ورود نیروهای زمینی آمریکا هرج و مرج ایجاد کند و شاید هم این حادثه تلاش برای خلع سلاح کردن نیروهای مردمی باشد.

رییس جنبش «اراده» با ابراز تعجب از واکنش های صورت گرفته، تصریح کرد، چرا سنی ها در قبال جنایت قتل عام البونمر و البو فهد که آن ها نیز سنی هستند چنین موضعی اتخاذ نکردند در حالی که هویت قاتل در آن حادثه مشخص بود.

وی با دعوت عراقی ها به خویشتنداری، گفت: نباید به کسانی که قصد دارند اوضاع را به هم بریزند فرصت داد.

سرتیپ سعد معن، سخنگوی عملیات بغداد، به دنبال وقوع این حادثه اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس زید الجنابی نماینده مجلس عراق را به همراه عمویش شیخ قاسم السویدان و هفت تن از محافظانش در جاده بغداد ـ المحمودیه ربودند.

وی افزود: افراد مسلح زید الجنابی را آزاد کردند اما پس از مدتی جنازه شیخ قاسم السویدان و محافظان وی زیر پل الشعب در شمال شرقی بغداد پیدا شد.

برخی از جریان های سیاسی عراق دیروز، یکشنبه، پس از ترور شیخ سویدان الجنابی تصمیم گرفتند شرکت وزرا و نمایندگان خود در جلسه های هیات وزیران و پارلمان را به مدت چهار روز تعلیق کنند و به سران خود اعلام کردند پس از این 4 روز تصمیم مناسب را اتخاذ کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها