نصرالله: هدف اصلی داعش، مکه و مدینه است

دوشنبه 27 بهمن 1393 - 21:03

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید مقاومت اسلامی در بیروت، اقدامات جریان‌های تکفیری و در رأس آنها داعش را کاملا در راستای منافع رژیم صهیونیستی دانست و گفت: تنها طرفی که داعش را خطری برای خود نمی‌داند، رژیم صهیونیستی است.

سید حسن نصرالله در آغاز سخنان خود با تجلیل از شهدای مقاومت و فرماندهان شهید گفت: ما نیازمند آن هستیم که همواره یاد شهدا را زنده نگه داریم و هر روز و هر ساعت از آنان درس وفاداری و رشادت بیاموزیم.

نصرالله با محکوم کردن جنایت فجیع داعش در اعدام مسیحیان مصری در لیبی، تاکید کرد که این اقدام زشت در هیچ منطق و آیینی قابل پذیرش نیست. ما این مصیبت را تسلیت می‌گوییم مصیبتی که مسلمانان و مسیحیان را در برگرفته است و دل هر انسانی که دارای وجدان و اخلاق است را به درد آورده است.

وی در ادامه سخنانش با تمجید از رهبران شهید مقاومت اظهار داشت: هر سال در چنین روزی سالگرد شهادت فرماندهان شهید را گرامی میداریم. شهید سید عباس موسوی دبیرکل شهید ما استاد ما بزرگوار ما و همسر گرامی ایشان شهیده ام یاسر و شهید شیخ راغب حرب شهید شهدای مقاومت و مجاهد بزرگوار عماد مغنیه را هم تسلیت میگویم.

نصرالله تاکید کرد: اینها نماد و سمبل ثبات و پیروزی ما هستند امروز را برای خودمان و فرزندانمان و نسل آینده خودمان گرامی میداریم. ما این مناسبت را گرامی میداریم چرا که گذشته نه چندان دور را نمی توانیم فراموش کنیم. این گذشته نه چندان دور است که آینده و حال ما را می سازد. با گرامیداشت این مناسبت هوشیاری را نزد خود و خانواده هایمان زنده نگه میداریم. در طول این مدت جنگ‌های بی شماری را پشت سر گذاشتیم و مقاومتی که در فلسطین شکل گرفت و مقاومتی که امام موسی صدر آن را راه اندازی کردند و می رسیم به روزهای انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی بنیانگذاری شد. تا اینکه به مرحله کنونی می‌رسیم که مرحله تجاوزهای اسرائیلی است و مرحله مقاومت رزمندگان محور مقاومت است.‬‎

دبیرکل حزب الله ادامه داد: در مسئله راهبرد ملی مبارزه با تروریسم این مسئله می‌طلبد که ارتش و نیروهای امنیتی و سایر ارگانهای نظامی مشارکت داشته باشند که باید درباره آن بحث شود. تصمیم مبارزه با تروریسم اگر چه دیر بود اما قابل قبول است از آن حمایت می‌کنیم. شاید در ابتدای امر و زمانی که تروریست‌ها به مرزهای لبنان حمله کردند برخی از مردم انتظار داشتند که حزب الله یا نیروهای امل یا ارتش وارد عمل شود. به اهالی خودمان در بقاع لبنان می‌گویم که این انتظار درست نیست و باید ارتش همواره از مرزهای کشور دفاع کند.‬‎ ما خواهان تقویت روابط میان حزب الله و جریان آزاد ملی هستیم و همچنین می خواهیم که به توافق هایی مشابه در سطح کشور دست یابیم و اهمیت گفتگو با جریان ملی بعداً مشخص خواهد شد.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان در ادامه با اشاره به وقایع منطقه و تاثیر آن بر لبنان افزود: لبنانی ها چه بخواهند و چه نخواهند، کشورشان تحت تاثیر تحولات منطقه قرار خواهد گرفت و همه وقایع منطقه بر لبنان تاثیر می گذارد.

نصرالله در ادامه با اشاره به اقدام امروز خلیفه خودخوانده داعش در تعیین امیر برای مکه و مدینه گفت: هدف اصلی داعش، مکه و مدینه است، نه بیت المقدس. خوب است برادران در عربستان سعودی کمی بیندیشند.. داعش برای مکه و مدینه هم امیر تعیین کرده است... پس همه ملتها و حکومتهای منطقه باید در برابر این خطر بزرگ با هم متحد شوند.

وی ادامه داد: رد پای داعش را در موساد اسرائیل و در سی.آی.ای آمریکا و سازمان جاسوسی انگلیس بجویید. همه کشورها خطر داعش را درک کرده اند و اکنون تنها گروهی که داعش را خطری برای خود نمی داند، صهیونیست ها در اسرائیل هستند، زیرا هر عملی که داعش انجام داده صد در صد به نفع صهیونیستها بوده است.

به گفته نصرالله، همه مسلمانان باید برای دفاع از دین خود به پا خیزند و مقابله با این جریان تکفیری، در واقع دفاع از اسلام و از دین محمد بن عبدالله (ص) است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: کشورهای منطقه و جهان باید به برخی از کشورهای منطقه که هنوز از داعش حمایت می کنند، یادآوری کنند که «بازی داعش به نام اسلام به پایان رسیده است».

وی ادامه داد: آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، منابع کشورهای منطقه را غارت می کندو آنان که به آمریکا امید بسته اند، به سراب دل خوش کرده اند. چگونه می توان به کسی امید بست که درصدد نابودی و ویرانی ماست؟ کشورهای عربی خلیج فارس باید با روشی متفاوت به پرونده های منطقه نگاه کنند، چون این خطر همه را تهدید می کند و عراقی ها که در برابر داعش ایستادند، تروریست ها را از رسیدن به کویت و عربستان باز داشتند.

نصرالله خطاب به کسانی که از موضع حزب الله درقبال بحرین انتقاد می کنند و معقتدند که این موضع به روابط لبنان با یک کشور دوست ضربه می زند، گفت: موضع ما در قبال بحرین موضعی است که باید از سوی هر کشور عربی که به امور کشورهای دیگر توجه می کند، مورد قدردانی قرار گیرد.

وی افزود: کشورهایی که از نظر سیاسی و نظامی در امور سوریه دخالت می کنند، نباید از موضع مسالمت آمیز ما در قبال انقلاب مردم بحرین انتقاد کنند. 

نصرالله همچنین درباره وقایع یمن گفت: در یمن یک انقلاب مردمی و حقیقی در جریان است که نمی توان آن را نادیده گرفت و همین انقلاب است که در برابر القاعده و داعش ایستاده است.

دبیرکل حزب الله خطاب به کسانی که حزب الله را به عقب نشینی از سوریه فرا می خوانند، گفت: بیایید با هم به سوریه و عراق و دیگر مناطقی برویم که در آنجا تهدیدی علیه امت و کشورهای منطقه وجود دارد.

نصرالله در پایان از ارتش لبنان خواست که "پیش از آب شدن برف رشته کوه های شرقی، هماهنگی و همراهی با ارتش سوریه را آغاز کند".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها