مدارک جدید درباره سرگذشت خلیفه داعش + عکس

مدارک جدید درباره سرگذشت خلیفه داعش + عکس
پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - 21:48

مدارک محرمانه ای که ارتش آمریکا اخیراً فاش کرد ، نشان می دهد که نیروهای آمریکایی ابوبکر بغدادی سرکرده داعش را در شهر فلوجه استان الانبار عراق هنگام رفتن به خانه دوستش بازداشت کرده بودند.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "بیزینس اینسایدر" چاپ آمریکا در گزارشی اعلام کرد : مدارک جدیدی که ارتش آمریکا مهر محرمانه اش را شکسته است ، حاوی جزئیاتی درباره "عواد ابراهیم سامرایی" معروف به ابوبکر بغدادی است و نشان می دهد که سرکرده داعش چه زمانی در یکی از بازداشتگاه های آمریکا به سر می برد .
این روزنامه آمریکایی نوشت: طبق این مدارک ؛ بغدادی روز 4 فوریه 2008 در فلوجه بازداشت شد؛ وی در زندان های متعددی از جمله بوکا و اردوگاه افعی حبس گردید، ولی پس از مدتی آزاد شد .
بیزینس اینسایدر خاطرنشان کرد: بغدادی هنگامی که به دیدن دوستش نصیف نعمان نصیف در فلوجه می رفت، بازداشت شد و قبلاً تصمیمی برای بازداشت وی اتخاذ نشده بود .
پرونده بازداشت بغدادی نشان می دهد که وی به عنوان یک شهروند عادی بازداشت شده بود؛ زیرا هنگام بازداشت نَه مسلح بود و نَه عضو هیچ سازمان خارجی و فقط به علل امنیتی بازداشت شد و در پرونده اش محل تولد وی فلوجه و عمرش 43 سال ثبت گردید ولی زمان تولدش ذکر نشده است .
 

القاعده روز 16 مه 2010 ابوبکر بغدادی را به عنوان جانشین ابوعمر بغدادی سرکرده سابق شاخه خود در عراق منصوب کرده بود .
دولت عراق روز 19 آوریل 2010 اعلام کرد که ابوعمر بغدادی و معاونش ابوحمزه المهاجر(ابوایوب المصری) در حمله هوایی ارتش به منطقه الثرثار استان صلاح الدین به هلاکت رسیدند.

 

 

 

پربیننده ترین خبرها