اعتراض گسترده به حمله علیه روحانی برجسته بحرینی

جمعه 1 اسفند 1393 - 15:19

العالم - مناطق مختلف بحرین در سالگرد حادثه پنجشنبه خونین این کشور و تعدی به شیخ علی الجدحفصی، روحانی برجسته بحرینی ، طی دو روز گذشته شاهد تظاهرات و اعتراض های گسترده بوده است.

به گزارش روز جمعه شبکه خبری العالم،  چهار سال قبل در چنین روزی ، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با حمله به تظاهرکنندگان در میدان لولو، معترضان را به شدت سرکوب کردند در این میان شماری از بحرینی ها شهید یا زخمی شدند.

نیروهای امنیتی آل خلیفه تظاهرات مردمی را که در سالگرد این حادثه در مناطق مختلف برگزار شده بود، سرکوب کردند و شیخ علی الجدحفصی، روحانی برجسته بحرینی را در غرب منامه به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند.

اقدام نیروهای امنیتی بحرین در حمله به شیخ علی الجدحفصی واکنش های گسترده ای به همراه داشته است. مرکز حقوق بشر بحرین این حمله را به شدت محکوم و آن را در چارچوب حملات برنامه ریزی شده رژیم به روحانیان بحرینی توصیف کرد.

مرکز حقوق بشر خواهان حل مشکل تنفر فرقه ای در دستگاه های امنیتی بحرین و آغاز تحقیقات فوری درباره این حادثه شد.

علمای بحرینی نیز حمله به شیخ علی الجدحفصی را محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان آن شدند. علمای بحرینی از سازمان های بین المللی خواستند مانع از ادامه سرکوبگری های دیوانه وار رژیم آل خلیفه علیه ملت بحرین شوند.

درچنین شرایطی آتش خشم مردمی در محکومیت تعدی آشکار مزدوران آل خلیفه به علما و روحانیان در شهرهای سند، القریه، الزهرا، جدحفص، الدیه و المالکیه و دیگر خیابان ها و میادین بحرین همچنان زبانه می کشد.

تظاهرات مردم بحرین در مناطق سنابس، بلاد قدیم، ستره و مناطق دیگر در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی به شیخ علی الجدحفصی، روحانی برجسته این کشور روز پنجشنبه به دعوت جنبش جوانان 14 فوریه در سطح گسترده ای برگزارشد.

معترضان بحرینی با در دست داشتن تصاویر شهدا و بازداشت شدگان سیاسی به ویژه تصویر شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، بر ضرورت آزادی همه بازداشت شدگان و ادامه راه شهدا تاکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها