هشدار مرجعیت عراق درباره وقوع "فاجعه" در البغدادی

هشدار مرجعیت عراق درباره وقوع
جمعه 1 اسفند 1393 - 17:43

مرجعیت دینی در عراق خواستار تلاش دولت و نهادهای ذیربط برای یاری رساندن فوری به مردم تحت محاصره گروه تروریستی داعش در منطقه البغدادی در استان الانبار شد و درباره وقوع " فاجعه" در این ناحیه هشدار داد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ عبد المهدی الکربلایی" نماینده مرجعیت دینی در خطبه های نماز جمعه در حرم حضرت ابا عبدالله الحسین ( ع ) در کربلای معلی تصریح کرد: بسیاری از اهالی منطقه البغدادی، مداخله فوری برای نجات آنها به ویژه خانوارهای محاصره شده در یک مجتمع مسکونی از سوی داعش را خواستار شده و نسبت به احتمال قتل عام صدها نفر از اعضای این خانوارها و کمبود غذا و دارو هشدار دادنده اند.

وی خواستار تلاش دولت عراق و وزارتخانه ها و مراجع ذیربط برای کمک فوری به منظور جلوگیری از وقوع این تراژدی و برطرف کردن نیازی های اهالی منطقه البغدادی شد.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی همچنین آمادگی تولیت عتبات عالیات برای هرگونه کمک در صورت فراهم شدن ساز و کار مناسب را اعلام کرد.

شهر البغدادی و حومه آن از یک هفته پیش شاهد نبرد نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی با عناصر گروه تروریستی داعش است و در این میان شماری از خانوارها به یک مجتمع مسکونی دولتی در این شهر پناه بردند اما عناصر گروه تروریستی داعش آنها را به محاصره خود درآورده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها