هزار کودک یتیم فقط در یکی از مناطق عراق

هزار کودک یتیم فقط در یکی از مناطق عراق
جمعه 1 اسفند 1393 - 18:24

مدیر ناحیه "ابی صیدا" در استان دیالی عراق اعلام کرد: بیش از یکهزار کودک ناحیه "ابی صیدا" درپی کشته شدن پدران خود در اقدامات مختلف تروریستی از سال 2003 میلادی تاکنون یتیم شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حارث سعدون الربیعی" گفت: 60 درصد این کودکان یتیم کمتر از 15 سال سن دارند و در ناحیه ابی صیدا واقع در 30 کیلومتری شمال شرق بعقوبه و روستاهای پیرامون آن سکونت دارند.

وی افزود: اکثر این کودکان یتیم در وضعیت بسیار سخت و دشواری بسر می برند و برای تامین هزینه های زندگی خانواده های خود ترک تحصیل کرده اند.

الربیعی خاطرنشان کرد: این ناحیه نمونه عینی و زنده ای از پیامدهای سخت و فاجعه آمیزی است که تروریسم کور در جامعه ما به ویژه در میان کودکان یتیم و بیوه زنان برجای گذاشته است.

وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، سازمانهای مردم نهاد را به نادیده گرفتن کمک رسانی به کودکان یتیم متهم و تاکید کرد: لازم است نهادهای دولتی تمام تلاش خود را برای کمک به مناطق آسیب دیده و یاری به آسیب دیدگان بکار گیرند.

اکثر مناطق استان دیالی در طول سالهای اخیر با بی ثباتی اوضاع امنیتی و حملات تروریستی روبرو بوده است که در جریان آن تاکنون دهها هزار نفر کشته یا زخمی شده اند. میانگین کودکان یتیم و زنان بیوه بطور چشمگیری در استان افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها