درخواست علمای عراق از اهل تسنن برای مقابله با داعش

درخواست علمای عراق از اهل تسنن برای مقابله با داعش
جمعه 1 اسفند 1393 - 20:27

جماعت علمای عراق به ریاست شیخ خالد الملا از اهل تسنن مناطق غربی و مرکزی عراق خواست تا با سازماندهی صفوف خود با گروهک تروریستی داعش به نبرد برخیزند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، جماعت مزبور اعدام های جمعی صورت گرفته در ناحیه البغدادی را نتیجه طبیعی انصراف اهل تسنن از نبرد و دفاع از مناطق شان برشمرد .

جماعت علمای عراق روز جمعه با صدور بیانیه ای که توسط پایگاه اینترنتی سومریه نیوز چاپ و منتشر گردید، از دولت خواست تا تمام تلاش خود را برای نجات جان مردم محاصره شده در این ناحیه بکار ببرد.

بیانیه مزبور تاکید کرد : واقعیت وحشتناک و زشت بی سابقه گروهک تروریستی داعش بر همگان روشن شده است . این گروهک مناطق اهل تسنن را به مانند مناطق مسکونی شیعیان و مسیحیان و ایزیدی ها مباح شمرده است . در عرف این جنایتکاران فرقی میان مسلمان و غیر مسلمان نیست .

در این بیانیه آمده است: ساکنان مناطق غرب و مرکز عراق می بایست با سازماندهی صفوف خود با داعش به رویارویی بپردازند و از جان و مال و ناموس خود به دفاع برخیزند .

جماعت علمای عراق خاطرنشان کرد: ضعف ساکنان مناطق اهل تسنن و تفرقه آنها و برهم خوردن صفوف آنان توسط سیاستمداران اشتهای این گروهک وحشتناک را برانگیخت تا بطور مکرر آنها را مورد ظلم و ستم قرار دهد . اعدام های جمعی صورت گرفته ساکنان البغدادی حاصل انصراف ما از به دست گرفتن سلاح و دفاع از شرافت و مناطق مباح شمرده شده است . هواداران داعش باعث شده اند تا شرافت ما توسط عناصر مزدوران داعشی به یغما برده شود .

جماعت علمای عراق ادامه داد : ما ضمن محکوم کردن جنایات داعش از دولت مرکزی می خواهیم تا یگانهای نظامی را هر چه سریع تر برای در امان ماندن جان افراد بیگناه از چنگال داعش و باندهای شرور و جنایتکار به صحنه بفرستد قبل از آنکه فرصت از دست رود و قبل از آنکه گروهک تروریستی داعش مرتکب جنایات وحشت انگیز شود .

مال الله العبیدی رییس شورای ناحیه البغدادی چهارشنبه گذشته فاش کرد داعش در حال گردآوردن عناصر تروریست خود برای یورش به مجتمع مسکونی واقع در غرب الناحیه است .

وی خاطرنشان کرد : عناصر داعش 150 تن از عشایر البغدادی را که اکثرشان از عشیره العبید بودند به قتل رسانده است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها