سوریه:"کمیته مستقل تحقیق" مستقل نیست

سوریه:
شنبه 2 اسفند 1393 - 17:34

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد،"کمیته مستقل تحقیق"را به طرفداری و خدمت به حامیان تروریسم در سوریه متهم کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار جعفري" دربیانیه ای که پس از نشست غیررسمی شورای امنیت با اعضای کمیته تحقیق مستقل درباره نقض حقوق بشر در سوریه صادر کرد، افزود: کمیته تحقیق مستقل درنهایت به سوریه سفر نکرد بلکه به شهادت های برخی از افرادی که در سوریه نیستند به ویژه کسانی که در اردوگاه ها در ترکیه، اردن و لبنان هستند، استناد کرد.

این کمیته همه گزارش ها و اطلاعاتی را که دولت سوریه از سال ها پیش به آن ارایه کرده بود، نادیده می گیرد و همین مساله نشان دهنده جانبداری این کمیته است و درنتیجه می توان گفت که این کمیته بخشی از بحران است، نه بخشی از راه حلی که بتواند به سوریه در مقابله با تروریسم کمک کند.

بشار جعفری، این کمیته را مجری سیاست ها و نظرات برخی از طرف های با نفوذ درشورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و شورای امنیت معرفی کرد که در صدد تخریب وجهه دولت سوریه است، این درحالیست که دولت سوریه از چهار سال پیش در حال مبارزه با تروریسم است.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد با اشاره به کتابی 500 صفحه ای که دولت سوریه تالیف کرده و دربردارنده اطلاعاتی درباره تروریست های خارجی است که فقط یک ماه (اکتبر 2013) در سوریه جنگیده اند، تصریح کرد که این کتاب شامل اطلاعات، تابعیت ها، اسامی و تصاویری از کسانی است که با دولت سوریه می جنگند.

جعفری در این بیانیه گفت: برخی ها تروریست ها را مخالفان میانه رو می نامند.

وی درباره لیست هایی که اعضای کمیته مستقل تهیه کرده است، افزود: هدف از همه این تبلیغات، شیطنت و تخریب وجهه دولت سوریه است.

بشار جعفري همچنین گفت: اکثر سلاح هایی که از لیبی وارد سوریه شده است، از طریق لبنان، ترکیه و اردن به این کشور گسیل شده اند.
وی تصریح کرد، کمیته ویژه مبارزه با تروریسم در سازمان ملل متحد در گزارشی این موضوع را تایید کرده است.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد افزود: ما بارها درباره انتقال سلاح از لیبی به سوریه برای کشتار سوری ها هشدار داده بودیم ولی تازه مشاهده می کنیم که برخی ها می گویند که لیبی در ناآرامی به سر می برد و باید برای مقابله با این وضعیت تلاش کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها