فعال کویتی: ائتلاف با ترکیه بهتر از ائتلاف با مصر است !

فعال کویتی: ائتلاف با ترکیه بهتر از ائتلاف با مصر است !
يکشنبه 3 اسفند 1393 - 13:47

فعال سیاسی و استاد دانشگاه کویتی با اشاره به سفر اخیر وزیر دفاع ترکیه به عربستان، تأکید کرد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیازمند همپیمانی مانند ترکیه هستند و نه مصر.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله النفیسی" در اظهاراتی تلویزیونی گفت: سفر وزیر دفاع ترکیه به عربستان دلایل و اهداف خاصی دارد.
وی افزود: اگر یک جنگنده ارتش ترکیه اجازه یابد در حریم هوایی عربستان پرواز کند، ترکیه نیز به عربستان اجازه چنین کاری را خواهد داد؛ این امر بیانگر آن خواهد بود که دو کشور به نهایت همکاری و هماهنگی رسیده اند.
النفیسی مدعی شد: "اگر وزیر دفاع ترکیه سلاح کوچکی را که ساخت این کشور است به وزیر دفاع بحرین اهدا کند و این امر در رسانه‌ها اعلام شود، این کار حامل این پیام به ایران است که کشورهایی در اینجا از (رژیم) بحرین حمایت می کنند."
النفیسی در ادامه ادعاهای خود، خاطرنشان کرد: "این ائتلاف عربی - ترکی است که می تواند در مقابل نفوذ ایران در منطقه بأیستد؛ و نمی توان روابط با ترکیه را که دارای قدرتی راهبردی است، به خاطر پرونده کوچک اخوان المسلمین متوقف کرد."
النفیسی با ابراز تعجب از حمایت کشورهای عربی از عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور فعلی مصر گفت: ورود ارتش مصر به سیاست موجب تعضیف و فروپاشی ارتش این کشور شود. مصر در دوران سیسی دیگر مصر گذشته نیست، و اکنون به کشوری نیازمند حمایت و پشتیبانی همه کشورها تبدیل شده است.
وی با انتقاد از حمایتهای میلیاردی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از مصر گفت: مصر اکنون هم پیمانی بی فایده است، اقتصاد این کشور فروپاشیده و نیازمند وام و کمکمالی کشورهای فقیر است.. اکنون نمی توان از نظر نظامی به مصر تکیه کرد و یا آن را به عنوان همپیمانی راهبردی در نظر گرفت.
النفیسی اظهار داشت: مردم کشورهای عربی منطقه بیشتر به کمکهای میلیاردی اعطا شده به سیسی نیاز داشتند، به ویژه که این مردم با بحران مسکن روبرو هستند.
این فعال سیاسی کویتی با درخواست برای تشکیل کمیته بحران توسط کشورهای اطراف مصر جهت حل بحران این کشور، تأکید کرد: به دلیل سیاستهای سیسی که خودش را به صورت نظامی در لیبی گرفتار کرده و بهای آن را هم خواهد پرداخت؛ مردم مصر گرفتار بحران اقتصادی شدیدی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها