شدت گرفتن شکنجه فعالان در بحرین

شدت گرفتن شکنجه فعالان در بحرین
دوشنبه 4 اسفند 1393 - 11:12

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از افزایش شکنجه سازمان یافته و بدرفتاری با بازداشت شدگان در ساختمان بازجویی جنایی طی سال 2014 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نبیل رجب" تاکید کرد که در سال 2014 شکنجه هایی مانند ضرب و شتم، آویختن، شوک وارد کردن، آزار جنسی، ایستاده نگه داشتن زندانی با دست ها و چشمان بسته و خوابیدن با دست های بسته، در مقایسه با سال های قبل از آن افزایش یافته است.
رجب بر روی صفحه تویتر خود نوشت: اکثر شکنجه هایی که گزارش شده است، مربوط به هفت روز نخست از بازداشت است. شخص، پس از بازداشت، از هرگونه ارتباط با جهان خارج از زندان منع می شود.
وی افزود: گمان می رفت که ایجاد نهادهای تازه ای مانند دبیرخانه دادخواهی و بنیاد ملی حقوق بشر در کاهش موارد شکنجه تاثیرگذار باشد، اما واقعیت دقیقا عکس این است. موارد شکنجه در ادارات پلیس کاهش یافته است اما شکنجه در ساختمان تحقیقات جنایی به گونه ای افزایش یافته است که نمی توان آ« را اقدام شخصی نامید، بلکه باید آن را اقدامی سازمان یافته دانست.

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد: شکنجه در واحد بازجویی جنایی، اقدامات شخصی نیست، بلکه اقداماتی مستند به تصمیمات سیاسی است، بنابراین همه سازمان های حقوق بشری داخلی و خارجی باید به این مساله واکنش نشان دهند. سازمان های رسانه ای و حقوقی و فعالان و وبلاگ نویسان و فعالان حقوق بشری نیز باید واکنش هایی گسترده نشان دهند تا از موارد شکنجه کاسته شود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها