درخواست اخوان المسلمین برای گفتگوی مصر و ایران

درخواست اخوان المسلمین برای گفتگوی مصر و ایران
پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1390 - 09:18

گروه اخوان المسلمين مصر خواهان گفتگوي ميان دو کشور مهم اسلامي مصر و ايران به منظور عادي سازي روابط و برقراري روابطي شايسته بين آنها شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، گروه اخوان المسلمين ديروز طرحي را براي اصلاحات سياسي و اجتماعي با هدف تکميل شدن اصول و خواسته هاي انقلاب 25 ژانويه مصر ارائه و اعلام کرد: گفتگوي استراتژيک ميان مصر با ايران و ترکيه درباره آينده منطقه مي تواند ثبات اوضاع کل منطقه خاورميانه را تقويت کند و به طور کلي از منافع مسلمانان حمايت کند.

 گروه اخوان المسلمين در اين طرح، بازنگري در روند سازش با رژيم صهيونيستي و تعيين روابط مصر با کشورهاي ديگر در سايه نقش عربي و اسلامي و منطقه اي اين کشور را خواستار شد.

 گروه اخوان المسلمین در بیانیه خود آورده است: تحقق اين هدف مستلزم تقویت روابط مصر با کشورهای آسيا، آفريقا و آمريکاي لاتين است تا شرايط براي ايجاد نظامي جهاني فراهم شود که در آن فرصت بيشتري براي مذاکره و گفتگوي همگان مهيا شود.

در بیانیه گروه اخوان المسلمین همچنین بر لزوم تجديدنظر در نوع روابط با آمريکا و اتخاذ سیاستی بدور از وابستگي از سوی مصر در سطح خارجی تاکید شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها