ارتش و کردهای سوریه 300 روستا را آزاد کردند

ارتش و کردهای سوریه 300 روستا را آزاد کردند
دوشنبه 11 اسفند 1393 - 18:16

العالم - گردان های ارتش سوریه و واحدهای مبارز کُرد حدود 300 روستا و شهرک و مجتمع مسکونی را در حومه استان های حلب و رقه آزاد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان موسوم به دیده بان سوریه (وابسته به مخالفان) روز دوشنبه گزارش کرد که کردهای این کشور همچنین در ادامه پیشروی خود به منطقه جرابلس نزدیک شده اند.

در استان الحسکه نیز ارتش سوریه و واحدهای نظامی کرد تعدادی از روستاها و تپه های موجود در جاده قدیمی این استان به قامشلی را آزاد کردند.

واحدهای حمایت مردمی کرد همچنین ضمن تسلط بر روستای تل براک در الحسکه ، به سمت بلندی های استراتژیک این روستا پیشروی کردند.

ارتش سوریه نیز به موازات آنها، در جنوب شرق قامشلی به سوی تپه الاحمدی در حال پیشروی است.

واحدهای کرد در اطراف روستای خریطه از توابع شهرک تل تمر در حومه حسکه درگیر شده اند و درگیری هایی نیز میان ارتش سوریه با تروریست های داعش در جاده حسکه به قاره ابیض در حومه جنوب غربی این استان روی داده است.

کشور سوریه از اسفند ماه سال 2011 با اعتراض های صنفی مواجه شد و با هدایت کشورهای غربی - عربی و ترکیه این اعتراض ها به سرعت به بحران و اقدام های تروریستی منجر شد؛ نزدیک به 9 میلیون از شهروندان سوری در اثر ادامه این بحران به داخل و خارج این کشور آواره شدند و نزدیک به 300 هزار سوری تاکنون جان خود را از دست داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها