یک میدان نفتی در عراق آزاد شد

یک میدان نفتی در عراق آزاد شد
پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - 12:11

یک مقام امنیتی عراق در استان صلاح الدین خاطرنشان کرد : نیروهای امنیتی توانستند میدان نفتی عجیل در این استان را به کنترل خود درآورند.

به گزارش شبکه خبری العالم، وی خاطرنشان کرد : نیروهای یاد شده موفق شدند به کوی نظامی در منطقه الدور یورش ببرند.

مقام مزبور که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با پایگاه اینترنتی سومریه نیوز اظهار داشت: ارتش و نیروهای داوطلب مردمی معروف به "الحشد الشعبی" پس از بیرون راندن داعشی های تروریست بر این میدان تسلط یافتند.

از سوی دیگر یکی از فرماندهان ستاد عملیات صلاح الدین دیروز خاطرنشان کرد : نیروهای امنیتی توانستند بخشی از مناطق واقع در شمال سامرا را به تصرف خود درآورند.

وی تاکید کرد: پاکسازی مجتمع مسکونی منطقه الدور آغاز شده است و عملیات نظامی نیروهای عراقی در منطقه با حمایت آتشبار شدید توپخانه و نیروی هوایی به منظور پاکسازی تمامی روستاها جهت رسیدن به منطقه العظیم ادامه دارد.

نیروهای امنیتی توانستند پس از به هلاکت رساندن و زخمی کردن دهها تن از عناصر داعش مجتمع مسکونی واقع در منطقه الدور را آزاد کنند. در این عملیات 33 تن از نیروهای داوطلب مردمی زخمی شدند.

گفتنی است حیدر العبادی نخست وزیر عراق در اوایل ماه مارس جاری آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی سایر مناطق استان صلاح الدین از چنگال گروهک تروریستی داعش را اعلام کرد و به دنبال آن نیروهای نظامی توانستند با کمک الحشد الشعبی و عشایر در چند محور به پیشرفت چشمگیری دست یابند و در میان حمایت گسترده مردمی و عشایر پیشروی خود به سمت تکریت را ادامه دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها