نمایندگان مسلح کویتی در پارلمان ! + عکس

نمایندگان مسلح کویتی در پارلمان ! + عکس
سه شنبه 19 اسفند 1393 - 19:25

نمایندگان پارلمان کویت در اقدامی نمادین سلاح های بدون مجوز خود را به مأموران وزارت کشور که به همین منظور وارد پارلمان شده بودند تحویل دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس عکسهای منتشر شده از داخل پارلمان کویت، شماری از نماینگان با سلاح وارد ساختمان پارلمان شدند تا سلاح خود را تحویل دهند.
این نمایندگان سلاحهای بدون مجوز خود را به داخل ساختمان مجلس برده تا در چارچوب طرح گسترده جمع آوری سلاح از سطح جامعه، آن را به مأموران امنیتی که به همین منظور در آن مکان حاضر شده بودند تحویل دهند.
سایت خبری ارم نیوز تأکید کرد، این تصاویر یکی از نمایندگان به نام عبدالحمید دشتی را نشان می دهد که یک اسلحه کلاشینکف را با خود حمل می کند. در این تصاویر یک نماینده دیگر به نام نبیل الفضل نیزکلت خود را تحویل مأموران وزارت کشور می دهد.
رسانه های کویتی نیز به نقل از نماینده دیگری به نام عبدالله التمیمی نوشتند: در طرح جمع آوری سلاح، اصل رازداری رعایت می شود و هدف ما از تسلیم علنی سلاح در پارلمان، اعلام همکاری با مأموران جمع آوری اسلحه است تا کویت به دور از سلاح های غیر قانونی تبدیل به کانون امنیت و ثبات شود.
وزارت کشور کویت از اعضای خاندان حاکم خواسته بود که قبل از دیگران برای تحویل اسلحه های بدون مجوز خود پیش قدم شوند تا این حرکت الگویی برای سایر مردم باشد و همه بدانند که استثنایی در اجرای قانون جدید وجود ندارد. کما اینکه از افسران و افراد خود نیز خواسته بود همین کار را انجام دهند.
شایان ذکر است که کویت در بیست و سوم فوریه گذشته طرح جمع آوری سلاح بدون مجوز را از میان افراد داوطلب به مدت چهارماه شروع کرده است. بعد از گذشت این چهار ماه طرح بازرسی گسترده را همراه با اعمال مجازات های شدید برای کسانی که سلاح غیر قانونی نگهداری می کنند آغاز می کند.
گفتنی است از زمان حمله عراق به این کشور در اوائل دهه نود، نگهداری اسلحه به طور گسترده در میان مردم شیوع پیدا کرد وهیچ یک از طرحهای امنیتی برای مهار این پدیده که ظاهرا عامل وقوع جنایتهایی در کشور شده است، به نتیجه نرسیده است.

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها