در مرکز تکریت چه می گذرد؟

در مرکز تکریت چه می گذرد؟
پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 - 10:05

در حالی که نیروهای عراقی وارد مرکز شهر تکریت شده اند، برخی خبرها حاکیست گروه تروریستی داعش از عناصر خود خواسته است که سایر عناصر زخمی این گروه را به قتل برسانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای مشترک عراقی وارد مرکز شهر تکریت شدند و کنترل منطقه القادسیه را در اختیار گرفتند. نیروهای عراقی برای بیرون راندن افراد مسلح داعش از این شهر وارد جنگ خیابانی شده اند.

منابع امنیتی به این شبکه گفتند: نیروهای عراقی کنترل مجتمع کاخ های ریاست جمهوری و همچنین بیمارستان نظامی نزدیک مرکز این شهر و بیمارستان عمومی تکریت را به دست گرفتند.  

علاوه بر این، نیروهای عراقی چند منطقه از جمله شهرک صنعتی و خیابان الاربعین را بازپس گرفتند. یک مسئول امنیتی گفت: درگیری های شدیدی در اطراف مرکز پلیس تکریت تا جنوب القادسیه و همچنین شمال غربی منطقه صنعتی رخ داد.

از سوی دیگر، نیروهای عراقی هنگام آزادسازی استان صلاح الدین سندی از فرماندهی گروه داعش پیدا کردند که در آن از افراد مسلح خواسته شده است تا به عناصر زخمی شده خود کمک نکنند و آنها را به قتل برسانند. 

در این سند آمده است: بیمارستان های موصل دیگر برای پذیرش مجروحان کافی نیست و گنجایش ندارد بنابراین خلاص شدن از مجروحان ضروری است.  

در این حال، ساکنان مناطق آزاد شده در تکریت از نظامیان ارتش عراق و نیروهای مردمی استقبال کردند.

در غرب عراق نیز نیروهای مشترک ارتش و داوطلب مردمی حمله گسترده گروه داعش به شهر الرمادی را خنثی کردند که براثر آن، دهها نفر از عناصر داعش کشته یا زخمی شدند.

منابع محلی اعلام کردند که 41 فرد مسلح داعش از جمله 17 انتحاری به هلاکت رسیدند. 

به گفته این منابع، داعش در این حمله از هفت خودروی بمب گذاری شده با شماری از افراد انتحاری که کمربند انفجاری به تن داشتند، استفاده کرد.

این منابع تاکید کردند: افراد مسلح داعش با بلند کردن پرچم های سفید، خواستار خروج از پایگاههای خود در الرمادی شدند.  

در شهر الکرمه در شرق فلوجه نیز نیروهای مشترک، حدود 80 درصد از این شهر را در میان درگیری های شدید با تروریست ها بازپس گرفتند. 



 

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها