نظر جنبش انصارالله درباره مانور در مرز عربستان

نظر جنبش انصارالله درباره مانور در مرز عربستان
جمعه 22 اسفند 1393 - 20:20

سخنگوی جنبش انصارالله یمن بر مخالفت با انتقال گفتگوهای احزاب و جریان های سیاسی به خارج این کشور تاکید کرد و دیدگاه خود درباره مانور نظامی اخیر در مرز عربستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه ای تلویزیونی درباره موضعگیری شورای همکاری خلیج فارس در قبال کشورش گفت: شورای همکاری خلیج فارس ادعا می کند عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن خواهان انتقال گفتگوهای احزاب و جریان های سیاسی به ریاض بوده است در حالی که این عربستان بود که تصمیم به انتقال گفتگوها به ریاض گرفت و سعودیها پیش از درخواست از عبدربه منصور هادی، از انتقال گفتگوها با مقامات یمنی سخن گفته بودند.

وی افزود: پیشنهاد انتقال گفتگو به خارج از یمن بارها با ما مطرح شد اما موضع ما مشخص است و راهکارها باید برآمده از داخل یمن باشد و روا نیست در ذهن مردم یمن اینگونه القا شود که راهکارها باید خارجی باشد.

محمد عبدالسلام گفت: عربستان ما را گروهی تروریست می خواهند و از تکفیریها و القاعده  در استان مارب و دیگر مناطق حمایت می کند، بنابراین باید در مواضع خود تجدید نظر کند. مساله ما نیز یک مسئله ملی است.

سخنگوی جنبش انصار الله باردیگر با اشاره به مخالفت این جنبش با مشارکت در هرگونه گفتگویی در خارج ازیمن تاکید کرد: معتقدیم مردم یمن اگر بدون هیچ گونه مداخله خارجی، به حال خود رها شوند، می توانند مشکلات خودشان را حل کنند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره هدف از برگزاری مانور نظامی روز پنجشنبه در مرزهای یمن وعربستان سعودی با مشارکت  گردان های ارتش یمن در کنار نیروهای امنیتی و کمیته های انقلابی تاکید کرد: مانور مساله ای عادی است. مانورهای رسمی زیادی در خاک یمن برگزار شده است و عربستان نیز دهها مانور در نزدیک مرزهای ما برگزار کرده است.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها