در فرانسه؛

تبلیغ لاغری مفرط، مجازات زندان دارد

تبلیغ لاغری مفرط، مجازات زندان دارد
سه شنبه 26 اسفند 1393 - 19:45

العالم - وزیر بهداشت فرانسه، حمایت خود را از قانون منع استفاده از مدل‌های "بسیار لاغر" برای تبلیغ در این کشور اعلام کرد و آن را مصداق عمل مجرمانه نامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرانسه که پایتخت مد دنیا به شمار می آید، به همراه رژیم صهیونیستی و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که در تبلیغ کالا و پوشاک، از مدل های "بسیار لاغر" استفاده می کنند، اما گویی افزایش مشکلات سلامت ناشی از "مُد" شدن لاغری افراطی در نزد برخی از زنان و دختران، مسئولان بهداشتی فرانسه را بر آن داشته تا از تلاش افراد برای لاغر شدن بیش از حد جلوگیری کنند.

استفاده از مدل های بسیار لاغر و تبلیغ لاغری افراطی در کشورهای غربی به روش های مختلف، در سالهای اخیر موجب پدید آمدن موجی از گرایش به لاغری شدید و اجرای رژیم های غذایی سخت در نزد برخی از زنان و دختران کشورهای مختلف شده و حتی برخی از آنان به استفاده از داروهای روان گردان برای لاغر شدن روی آورده اند.

در همین حال یکی از نمایندگان سوسیالیست پارلمان فرانسه نیز خواستار افزودن یک بند به طرح قانون پیشنهادی موسوم به "اصلاح معیارهای سلامتی" است تا برای به کار گیری مدل هایی که برای لاغر شدن از رژیم های غذایی بسیار سخت استفاده می کنند، جریمه تعیین شود.

این نماینده همچنین خواستار وضع قانونی شده که افتخار کردن به لاغری مفرط را جرم انگاری کند و احتمالا این قانون، پایگاههای اینترنتی را که برای کاهش اشتها تبیلغ می کنند، شامل خواهد شد.

در صورت تصویب این قانون جزای متخلفان تا یک سال حبس و پرداخت جریمه ای معادل 10 هزار یورو خواهد بود.

طرح قانون "اصلاح معیارهای سلامتی" قرار است سی و یکم مارس به پارلمان فرانسه تقدیم شود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها