واکنش وزیر خارجه عراق به مواضع شوک انگیز الازهر

واکنش وزیر خارجه عراق به مواضع شوک انگیز الازهر
يکشنبه 2 فروردين 1394 - 10:22

وزير خارجه عراق با تاكيد بر اين كه به كسي اجازه خدشه به حاكميت ملي خود را نمي دهیم، گفت كه از مواضع اخير الازهر درباره نيروهاي داوطلب مردمي در عراق متعجب و شوكه شده است زيرا نيروهاي مسلح عراق، نيروهايي ملي هستند.

به گزارش روز یکشنبه پايگاه خبري شبكه العام، ابراهيم جعفري با صدور بيانيه اي در حاشيه سفرش به روسيه گفت: از پیام "احمد الطيب" شيخ الازهر متعجب شدم و از اقدام وي در متهم كردن نيروهاي داوطلب مردمي و نيروهاي مسلح عراق به طایفه گري شوكه شدم.
وي تاكيد كرد: نيروهاي مسلح عراق، نيروهاي ملي هستند كه از شرف مردان و زنان عراقي دفاع مي كنند و به خود اجازه نمي دهند كه وارد جبهه بندي ها به زيان وحدت ملي عراق شوند.

جعفري گفت: ما اهل سنت را به قتل بيش از هزار و 700 جوان شيعه در پايگاه اسپايكر در نزديك تكريت متهم نمي كنيم. مي دانيم كه در این ارتباط سني هايي هستند اما ما براي اينكه به بدخواهان فرصتي ندهيم قتل اينها را به سني ها نسبت نمي دهيم و كار برخي اهل سنت را به همه آنها تعميم نمي دهيم.

وی خاطرنشان کرد: صدام شيعيان را به قتل رساند اما ما نگفتيم كه صدام نماينده اهل سنت بود زيرا او قبل از اينكه شيعيان را به قتل برساند، اهل سنت را به قتل رساند؛ همان طور كه قبل از اين كه كردها را به قتل برساند؛ عرب ها را به قتل رساند.

وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد، بخشی از نيروهاي داوطلب مردمي از استان هاي سني نشين هستند و آنها اكنون در تكريت و الانبار و ديالي در وهله اول از خانواده و برادران خود دفاع مي كنند. همه اقشار جامعه در نيروهاي داوطلب مردمي حضور دارند.
جعفري گفت: ما با كشوري كه عليه داعش صف آرايي كرده است، هماهنگي مي كنيم و بالاترين ميزان همكاري را با اين كشور انجام مي دهيم زيرا احساس مي كنيم كه خطر مشتركي پيش روي ما است و همگان را تهديد مي كند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها