دلیل مخالفت جمعیت بحرینی با میانجیگری آمریکا

دلیل مخالفت جمعیت بحرینی با میانجیگری آمریکا
يکشنبه 2 فروردين 1394 - 11:40

جریان وفای اسلامی بحرین با اشاره به نقش آمریکا در حمایت از رژیم آل خلیفه برای سرکوب قیام مردمی در این کشور، درخواست سفیر آمریکا برای مذاکره با علمای بحرینی را رد کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جریان وفای اسلامی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد، دولت آمریکا در قبال مساله بحرین نه تنها نقش منفی ایفا کرد بلکه به دشمنی و توطئه چینی علیه ملت بحرین پرداخت و از زمان انقلاب 14 فوریه 2011 علاوه بر افزایش حمایت خود از رژیم دیکتاتوری و قومیت گرای بحرین به مسلح سازی و آموزش نیروهای ارتش و نیروهای امنیت داخلی آل خلیفه پرداخت و در سرکوب اعتراضات مردمی بحرین مشارکت کرد.
این بیانیه ضمن محکوم کردن درخواست دیدار سفیر آمریکا با علمای بحرین برای مذاکره درباره اوضاع این کشور، تلاش برای کنترل علما و چهره های شاخص ملی را در زمانی که بارزترین رهبران سیاسی جنبش مردمی در زندان به سر می برند، نیرنگ و فریبکاری ارزیابی کرد.
وفای اسلامی تاکید کرد، ملت بحرین که به مدت 4 سال در برابر رژیم آل خلیفه مقاومت کرده هرگز به دام دروغ ها و طرح توسعه طلبانه آمریکا در منطقه نخواهد افتاد به خصوص در شرایط فعلی که آل سعود {متحد آمریکا در منطقه} از زمان آغاز حکومت خود در عربستان امروز در بدترین شرایط قرار دارد.
این تشکل بحرینی از دولت آمریکا خواست برای اثبات حسن نیت خود از حمایت لجستیکی، سیاسی و امنیتی رژیم آل خلیفه در بحرین دست بردارد و مصونیت سران این رژیم را در مراجع قضایی بین المللی لغو کند.
وفای اسلامی در پایان تاکید می کند که آمریکا و انگلیس شایسته میانجیگری بین حکومت و مردم بحرین نیستند، زیرا سیاست خارجی آنها بر اساس مصادره آزادی ملت های مسلمان و نگه داشتن آنها زیر سلطه رژیم های دیکتاتوری و مزدور استوار است تا منافع سیاسی و اقتصادی خود را حفظ کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها