چرا داعش در صدد اشغال "تلسقف" است ؟ + ویدیو

يکشنبه 2 فروردين 1394 - 12:47

موصل (العالم)- نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، حمله تروریست های داعش به منطقه راهبردی "تلسقف" در شمال استان موصل را ناکام گذاشتند.

"علی الشبکی" خبرنگار شبکه العالم از موصل گزارش داد: تروریست های داعش در این عملیات به خطوط مقدم نیروهای پیشمرگه در تلسقف از توابع شهرستان تلکیف در شمال استان موصل حمله کرده بودند تا این منطقه را به تصرف خود درآورند اما در این عملیات شکست خوردند.

"عزت حامد" یکی از نیروهای پیشمرگه به خبرنگار العالم گفت: تلاش داعش برای اشغال تلسقف ناکام ماند و همه مهاجمان به هلاکت رسیدند.

"پطرس یوحنا" یکی از نیروهای مردمی مسیحی در تلسقف  نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم، روحیه نیروهای عراقی را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: ما به هیچ وجه از مواضع خود در برابر تروریست های داعش عقب نشینی نخواهیم کرد.

بر اساس این گزارش حمله داعش به تلسقف که نزدیک به دو ساعت ادامه داشت، شکست خورد و نیروهای پیشمرگه توانستند 25 تروریست داعشی را به هلاکت برسانند و 7 خودروی نظامی وابسته به تروریست ها را منهدم کنند.
یکی دیگر از نیروهای عراقی به خبرنگار العالم گفت: حمله داعش غافلگیر کننده نبود و نیروهای عراقی توانستند بیش از 20 مهاجم را به هلاکت برسانند و 7 خودروی نظامی آنها را منهدم کنند.

منطقه تلسقف به علت این که شهر موصل را به مناطق شمالی و غربی این استان مرتبط می سازد و نیز به علت نزدیک بودن به مهم ترین گذرگاه مرزی با سوریه در منطقه ربیعه، منطقه ای راهبردی محسوب می شود.

پربیننده ترین خبرها