برکناری فرماندهان امنیتی پایتخت تونس

برکناری فرماندهان امنیتی پایتخت تونس
دوشنبه 3 فروردين 1394 - 16:34

در پی حمله تروریستی به موزه باردو که چند روز قبل به وقوع پیوست، نخست‌وزیر تونس فرماندهان پلیس پایتخت را برکنار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «الحبیب الصید» نخست‌وزیر تونس در پی حمله تروریستی به موزه ملی "باردو" که هفته قبل به وقوع پیوست و منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد، برخی از فرماندهان پلیس پایتخت را برکنار کرد.

به نوشته العربیه، سخنگوی الحبیب الصید نخست‌وزیر تونس گفت که وی چند روز بعد از حمله مسحلانه به موزه باردو که در خلال آن 20 گردشگر خارجی کشته شدند، شماری از فرماندهان امنیتی بلندپایه را برکنار و به جای آنها فرماندهان جدیدی منصوب کرد. این فرماندهان جدید از امروز مأموریت‌های خود را آغاز کردند.

بر اساس گزارشهای رسیده از تونس، نخست‌وزیر این کشور بعد از بازدید از موزوه باردو و پارلمان، برخی از فرماندهان امنیتی را برکنار کرد.

نخست‌وزیر تونس همچنین دستور داد که مسجد موجود در محوطه پارلمان به نمایندگان و کارمندان اختصاص داشته باشد و دیگران حق استفاده از مسجد را نداشته باشند.

هفته گذشته افراد مسلح که لباس نظامی بر تن کرده بودند با حمله به موزه باردو در محوطه پارلمان تونس تعدادی از گردشگران را به گروگان گرفتند. سپس در پی تبادل آتش بین پلیس و گروگان‌گیرها 23 تن کشته و بیش از 55 تن دیگر نیز زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها