مناطق یمن، یکی پس از دیگری آزاد می‌شود

مناطق یمن، یکی پس از دیگری آزاد می‌شود
چهارشنبه 5 فروردين 1394 - 18:20

نیروهای واحد تعقیبِ تیپ 33 زرهی، با پشتیبانی کمیته‌های مردمی، پس از آزادسازی شهر الضالع و جاده‌های اصلی اطراف آن، کنترل دو شهر الحبیلین و الملاح را در ردفان یمن به دست گرفتند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع میدانی خبر دادند که آزادسازی ملاح و الحبیلین، پس از مقاومتی سست و ضعیف، امکان پذیر شد و نیروهای کمیته های مردمی توانستند به راحتی هواداران عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن را شکست دهند. پس از آزادسازی این دو شهر، نیروهای تیپ 33 به پیشروی خود ادامه دادند تا این که با نیروهایی که از تعز پیشروی کرده بودند، به هم رسیدند.

به نوشتۀ یمن پرس، جنبش انصار الله و نیروهای انقلابی یمن، پیش از این، پایگاه هوایی العند را که از مهم ترین پایگاه های نظامی در استان های جنوبی این کشور به شمار می روند، آزاد کرده بودند.

منابع آگاه پیش بینی می کنند که در چند ساعت آینده، عدن که به عنوان پایتخت اقتصادی یمن شناخته می شود، آزاد شود به ویژه که نیروهای طرفدار رئیس جمهور مستعفی با وجود التماس برای گرفتن کمک از کشورهای عرب خلیج فارس و شورای امنیت، به هیچ جایی نرسیدند و به راحتی در برابر نیروهای انقلابی شکست خوردند.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها