سرکرده طالبان داعش را به دوحه ترجیح می‌دهد؟

سرکرده طالبان داعش را به دوحه ترجیح می‌دهد؟
چهارشنبه 5 فروردين 1394 - 21:38

یکی از پنج سرکرده طالبان که در قطر به سر می‌برند، اعلام کرده است در صورتی که به آنها اجازه خروج از این کشور داده شود، به داعش خواهد پیوست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه امریکایی نیوزویک از زندگی "شاهانۀ" شماری از سرکردگان طالبان در قطر پرده برداشت و نوشت: شماری از این سرکردگان در قطر به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورها، دارای زندگی بسیار مرفهی هستند.

به نوشته این روزنامه، اگرچه شمار زیادی از افغانی ها از جمله رانندگان کامیون، بناها و کارگران متخصص ماشین آلات سنگین در قطر به کار مشغول هستند، اما دلیل حضور سرکردگان طالبان در این کشور، متفاوت است.

نیوزویک می افزاید: گزارش ها حاکی از آن است که با وجود این زندگی مرفه، پنج تن از سرکردگان طالبان مدعی بازگشت به کشورشان و ادامه جنگ هستند و حتی یکی از سرکردگان این گروه افراطی اظهارداشته است، در صورتی که به وی اجازه خروج از قطر داده شود، به تشکیلات تروریستی "داعش" خواهد پیوست.

لازم به ذکر است در سال 2013 گروه طالبان، با هدف آغاز مذاکرات راستی آزمایی با امریکا نسبت به افتتاح دفتر نمایندگی در دوحه، پایتخت قطر اقدام کرد و اگرچه این مذاکرات به شکست انجامید، اما مذاکره کنندگان طالبان و خانواده هایشان به عنوان "مهمان امیر و مردم قطر"، در این کشور ماندند. این افراد در ادامه اعلام کردند که دارای زندگی جدیدی در قطر هستند و از این بابت از دولت قطر تشکر می کنند.

یک سرمایه دار افغانی مقیم قطر در این باره اذعان کرد که سرکردگان طالبان دارای زندگی بسیار مرفهی در این کشور هستند. این در حالی است که برخلاف سایر افغانی های مقیم قطر، کار نمی کنند و هزینه های آنها از جیب دولت قطر پرداخت می شود.

یک افسر امنیتی افغانی در کابل نیز در این باره گفت: فرماندهان طالبان در هتل های بسیار مجللی زندگی می کنند که هر روز صبح، بهترین انواع گوشت، میوه، سبزی، و انواع خوراکی ها برایشان فرستاده می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها