چند اردنی در سوریه و عراق کشته شده‌اند؟

چند اردنی در سوریه و عراق کشته شده‌اند؟
چهارشنبه 5 فروردين 1394 - 21:55

در جریان درگیری‌ها در عراق و جنگ در سوریه، تاکنون 400 تبعه اردن کشته شده‌اند که غالب آنها را جوانانی تشکیل می دهند که طی چهار سال گذشته به گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره پیوسته‌ بودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موسی عبد اللات، وکیل مدافع گروههای موسوم به "اسلامگرا" در اردن اعلام کرد: بیشتر اردنی هایی که در سوریه و عراق کشته شده اند جوانانی در فاصله سنی 20 تا 30 سال هستند که آخرین نمونه ان یک جوان بیست و اندی ساله اردنی بود که در جریان درگیری های شرق کوبانی کشته شد.

عبداللات افزود: در ابتدا بیشتر جوانان اردنی برای جنگیدن با نظام سوریه به جبهه النصره می پیوستند اما امروزه بیشتر آنها به تشکیلات داعش می پیوندند.

این وکیل اردنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 500 اسلامگرا به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی در زندانهای اردن نگه داری می شوند.

وی تصریح کرد: 93 زندانی با اتهام استفاده از اینترنت جهت تبلیغ برای گروههای تروریستی در پایگاههای اجتماعی متهم هستند و بیش از 100 زندانی دیگر نیز به اتهامات اقدامات مرتبط با تروریسم اینترنتی در حبس به سر می برند.

به گفته عبداللات، اتهام پیوستن به گروههای مسلح به 180 زندانی و اتهام انجام اقدامات تروریستی به 100 زندانی دیگر، تفهیم شده است.

به دنبال زنده سوزانده شدن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی توسط داعش، دولت امان، تشکیلات تروریستی داعش را "سرطان" نامید و اعلام کرد که 90 افراطی اردنی را حبس دارد.

همچنین پس از کشته شدن الکساسبه و حملات هوایی انتقامی اردن به مواضع داعش، محمد المؤمنی، سخنگوی دولت امان اعلام کرد 90 افراطی اردنی در راستای دفاع از امنیت ملی دستگیر شده اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها