نصرالله: چرا سعودی‌ها علیه اسرائیل حرکتی نکردند؟

نصرالله: چرا سعودی‌ها علیه اسرائیل حرکتی نکردند؟
جمعه 7 فروردين 1394 - 23:05

سخنرانی دبیرکل حزب الله با موضوع تحولات منطقه، لحظاتی پیش آغاز شد.

سید حسن نصرالله در این سخنرانی که هم اکنون از شبکه العالم در حال پخش است، تحولات اخیر به ویژه تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن را مورد بررسی قرار داد.

نصرالله در آغاز سخنرانی خود تاکید کرد که هر لبنانی و هر شخص عرب در سراسر جهان حق دارد موضع خود را در قبال تجاوز به یمن مشخص کند و این حق طبیعی همه است.

سيد حسن نصرالله با اشاره به اعلام تجاوز نظامي عليه يمن از سوي شبكه تلويزيوني العربيه گفت: يك ساعت از تجاوز به يمن نشده بود كه سعد حريري رئيس جريان المستقبل سخنراني كرد و از آن حمايت كرد و ما هم حق داريم كه موضع خود را بيان كنيم و كسي نمي تواند اين حق ما رامصادره كند.

وي افزود كه اميدواريم اين شكاف سياسي جديد در منطقه خليج فارس باعث تاثير بر وضع لبنان نشود، چرا که ما از آغاز تصميم به گفت وگو با جريان المستقبل گرفتيم. 

دبیر کل حزب الله با ابراز شگفتی از نامگذاری تجاوز عربستان به یمن به عنوان "توفان قاطعیت"، پرسید: چگونه است که در برابر چند دهه تجاوز صهیونیست ها به مردم مظلوم فلسطین، علیه اسرائیل نه تنها توفان، که حتی "نسیم قاطعیت" هم برپا نکرد؟!

 دبيركل حزب الله گفت: ملت فلسطين كه اهل سنت هستند، سالهاست كه فرياد مي زنند، اما شما كاري نكرده ايد.

نصرالله سپس در ادامه مثالهایی از موارد مشابه در تونس و مصر را که وضعی مشابه یمن داشتند، بیان کرد و گفت: برگرداندن یک رئیس جمهور مستعفی هرگز بهانه مناسبی برای چنین حمله گسترده ای نیست.

 دبیرکل حزب الله سپس از سردمداران سعودی خواست که تنها یک دلیل به مردم و علمای جهان اسلام و مفتی های خود ارائه کنند که نشان دهد وضعیت یمن، تهدیدی برای عربستان و کشورهای خلیج فارس است.

نصرالله پرسید: شبی که پادشاه پیشین عربستان درگذشت، هیئتی از انصار الله به عربستان رفت... پس این بهانه های عربستان دروغین و پوچ است و مبنایی ندارد.

 دبیرکل حزب الله تاکید کرد: هر کسی که در این تجاوز شرکت کند و یا به آن راضی باشد، در قیامت مسئول است و نمی تواند بهانه بیاورد که عربستان تصمیم گرفت و ما هم به راه افتادیم.

بهانه دیگر عربستان برای تجاوز به یمن که نصرالله آن را دروغ بزرگ نامید، ادعای اشغال یمن از سوی ایران بود. نصرالله گفت: حمله تبلیغاتی در این باره از حمله نظامی وسیع تر است و ادعای اشغالگری ایران از دروغ های بسیار بسیار بزرگ است.

 نصرالله ادامه داد: مشکل اصلی سعودی ها آن است که چیزی به نام "مردم" و "ملت ها " را درک نمی کند و به رسمیت نمی شناسند؛ نه مردم عربی و نه حتی ملت عربستان، برای حکام سعودی معنا ندارد..

 

ادامه دارد..

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها