علمای عراق جنگ را عامل تجزیه منطقه دانستند

علمای عراق جنگ را عامل تجزیه منطقه دانستند
يکشنبه 9 فروردين 1394 - 16:31

العالم - "جماعت علمای عراق" حمله به یمن را موجب افزایش بحران دانست و از کشورهای اسلامی و عربی خواست برای حل مشکلات یمن از شیوه های سیاسی و مسالمت آمیز استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در این بیانیه تاکید شد: امیدوار بودیم پس از روشن شدن آتش جنگ یمن، فرزندانمان برای حل مشکلات داخلی و راه حل های مناسب با یکدیگر گفت و گو کنند و از زبان جنگ که باعث ویرانی و تخریب می شود ، دوری نمایند .

در بخش دیگری ازبیانیه که " السومریه نیوز " آن را منتشر کرد آمده است ، جماعت با نگرانی به رویدادهای شتابان یمن می نگرد و نگران است رویدادهای مزبور باعث استفاده بیشتر از راهکار نظامی، تحلیل رفتن قوای این کشور و تعمیق شکاف میان اقشار مردم یمن و گسترش اختلاف بین طرف های درگیر شود .   

بیانیه از سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان ها و گروه های دولتی و مردمی تلاش برای بازگرداندن امور یمن به روال سابق را خواستار شد و تاکید کرد که جنگ فقط ویرانی، تخریب و دشمنی میان برادران را به بار می آورد که در زبان، دین، قومیت و سرنوشت برادرند .

جماعت از مردم یمن خواست واقعیت چالش و خطرات را بر اساس مسئولیت تاریخی شان درک نموده و از هر اقدامی برای مهار بحران دریغ نکنند.  

فرزند "یوسف القرضاوی" نیز امروز گفت، عملیات عربستان علیه یمن بی معناست چون این جنگ ممکن است 5 کشور را به آتش بکشد، اما به نام کشورهای مزبور اشاره نکرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها