اتحادیه عرب تجاوز به یمن را تایید کرد

اتحادیه عرب تجاوز به یمن را تایید کرد
يکشنبه 9 فروردين 1394 - 18:30

العالم - سران کشورهای عضو اتحادیه عرب تجاوز گسترده عربستان سعودی و برخی کشورهای منطقه به مردم یمن را مورد تایید قرارداده و برادامه آن تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، در بیانیه پایانی اجلاس دو روزه سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شرم الشیخ مصر تاکید شد که عملیات نظامی عربستان و هم پیمانان آن تا تسلیم کامل حوثی ها و تحویل سلاح های آنان ادامه خواهد یافت.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر از چهارشنبه شب هفته گذشته مواضع جنبش انصار الله یمن را زیر آتش و بمباران جنگنده های خود گرفته اند.

سران اتحادیه عرب جنبش انصار الله را کودتاچی توصیف و مدعی شدند: حوثی ها کودتاچیانی هستند که برای به دست گرفتن قدرت در یمن تلاش می کنند.

اتحادیه عرب همچنین ضمن موافقت با طرح تشکیل ارتش عربی مشترک ، بر ادامه رایزنی برای اجرائی کردن این طرح پیشنهادی مصر تاکید کردند.

در بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواسته شده است که با کشورهای عربی در مبارزه با تروریسم همکاری کند و در زمینه های اطلاعاتی ، قضائی و نظامی هماهنگی لازم را انجام دهد.

کشورهای عربی امضاء کننده طرح ادامه تجاوز به یمن، عموما یا با رژیم صهیونیستی روابط حسنه و آشکار دارند و یا در خفا با کارشکنی گسترده در مسیر مقاومت و کمک به کشتار فلسطینی ها به همکاری به اشغالگران قدس می پردازند.

تاکنون دهها نفر از مردم بی دفاع یمن در حملات هوایی عربستان سعودی و سایر همپیمانان آن کشته و صدها تن مجروح شده اند و خسارت های فراوانی به زیرساخت های آن کشور وارد شده است.

پربیننده ترین خبرها