گزارش العالم از یمن در سایه حملات ارتش + ویدئو

دوشنبه 10 فروردين 1394 - 14:00

پنجمین روز از تجاوز نظامی عربستان به خاک یمن درحالی آغاز شده است که بمباران پایگاههای نظامی یمن و تخریب زیرساخت های این کشور و کشتار شهروندان بی دفاع در صنعا و سایر استان ها افزایش یافته است.

"عبدالقادر سلام" معاون دبیرکل حزب دمکرات ناصری یمن در گفت و گو با خبرنگار العالم در صنعا اظهار داشت: ادامه بمباران صهیونیستی – آمریکایی – سعودی با هدف از بین بردن زیرساخت های نیروهای نظامی یمن صورت می گیرد.

حسن الصعدی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز به خبرنگار العالم گفت: فکر می کنند با این تجاوز و تخریب زیرساخت ها می توانند مردم یمن را به زانو در آورند اما این جنایتی بزرگ و محاسبه ای اشتباه است و نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا مردم یمن حق خود را خواهند گرفت.

بمباران مستمر جنگنده های سعودی هر روز قربانیان بیشتری به جا می گذارد که اغلب زنان و کودکان هستند. تعدادی از این شهروندان در حملات جان می دهند و تعدادی دیگر بیمارستان ها بستری می شوند تا در سایه این جنایت ها، اعتراض های مردمی و سیاسی به تجاوزگری عربستان و متحدانش هر روز بیشتر و ضرورت دفاع از استقلال ملی بیش از پیش آشکار شود.

درحالی که سازمان های بین المللی در یمن خواستار حمایت از شهروندان یمنی هستند؛ تلاش مراجع ذیربط در یمن برای کاستن از تبعات حمله عربستان ادامه دارد؛ به گونه ای که نیروهای دفاع شهری از زمان آغاز بمباران شهر صنعا، 25 ماموریت نجات انجام داده اند.

وزارت بهداشت نیز 185 آمبولانس را به طور 24 ساعته برای مقابله با موارد اورژانسی در زمان بمباران اختصاص داده است.

عدلی عطیفه دبیرکل تشکل "همکاری به خاطر یمن" در گفت و گو با خبرنگار العالم تاکید کرد: متجاوزان کینه توز در حمله خود به یمن به صورت عمدی شهروندان و زیرساخت ها را هدف قرار می دهند زیرا در برابر رزمندگان قهرمان یمن دچار بن بست شده اند.

برخلاف وضعیتی که شب ها بر شهرهای یمن حاکم است؛ زندگی مردم در روز عادی است، مخصوصا که برای مقابله با اوضاع خاص امنیتی، دانشگاهها و مدارس به طور طبیعی به فعالیت خود ادامه می دهند.

علی الذهب افزود: در سایه این وضعیت اضطراری، مردم و نیروهای یمنی بیشتر از قبل متحد شده اند و تحرکات برای حمایت از ارتش یمن و بسیج مردمی و قبایلی برای مقابله با توطئه علیه یمن ادامه دارد.
واحدهای ضدهوایی های یمن در شهرهای صنعا و مناطق مرع، الشعف، المهاذر و رازح با حملات جنگنده های عربستان مقابله می کنند.

نیروی هوایی عربستان به پایگاه پدافندهوایی یمن در استان مارب حمله کردند و سپس عناصر مسلح وابسته به رئیس جمهور مستعفی یمن و تروریست های القاعده به منطقه سوم نظامی در این استان یورش بردند اما با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی وابسته به انصار الله مواجه شدند.

همچنین خبرهایی از سرنگونی یک هواپیمای سعودی توسط ضدهوایی های یمن در منطقه حوره در مارب منتشر شده است.

جنگنده های سعودی شهر الحدیده و جنوب صنعا را به علاوه فرودگاه بین المللی هدف قرار داده اند که در اثر آن دهها تن از شهروندان یمنی کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها