اختلاف اعضای خاندان سعودی درباره تجاوز به یمن

اختلاف اعضای خاندان سعودی درباره تجاوز به یمن
چهارشنبه 12 فروردين 1394 - 14:29

با ادامه تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن درقالب " طوفان قاطعیت" باعث بروز اختلافات و شکاف بین اعضای خاندان سعود درباره پیامدهای آن بر سرنوشت این خاندان و وحدت عربستان شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وليد بن طلال شاهزاده سعودی درباره افتادن به دام آمریکا که به گفته وی، برای تضعیف عربستان سعودی و تجزیه آن تلاش می کند، هشدار داد و از مسئولان ارشد سعودی خواست تا در برابر شاهزاده های جسور و کم سن و سال سعودی مانند "محمد بن سلمان" و "محمد بن نايف" بایستند و به آنان اجازه ندهند که با آینده عربستان و سرنوشت این کشور بازی کنند.

"مقرن بن عبد العزيز" ولیعهد سعودی نیز مخالفت خود را با عملیات نظامی عربستان به یمن اعلام کرده و به جرگه مخالفانی همانند پسر شاه سابق و متعب بن عبدالله وزیر گارد ملی پیوسته است.

وی در دیدار با فرماندهان نظامی درمقر وزارت گارد ملی در ریاض گفت که شهروند سعودی، خط اول دفاع از وطنش قرار دارد.

مقرن بر لزوم به کارگیری جوانب احتیاط تاکید کرد و برای درامان ماندن از توبیخ و متهم شدن به شورش از ارائه توضیحات دراین باره خودداری کرد.

خالد بن طلال دیگر شاهزاده سعودی است که به جمع مخالفان با تجاوز سعودی به یمن پیوسته است.

وی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: تصمیم ملک سلمان شاه عربستان درخصوص طوفان قاطعیت بدون منتظر شدن برای تصمیم اتحادیه عرب در نشست شرم الشیخ، به منزله تعرض به این اتحادیه و بی احترامی به کشورهای دیگر و تکروی در تصمیم گیری است.

کارشناسان نظامی معتقدند که این تجاوز، به ضرر عربستان خواهد بود و این کشور درصورت ادامه حملات خود به یمن، بازنده خواهد بود زیرا "ارتش اجاره ای" عربستان جز با آموزش دیدن از سوی آمریکایی ها، قدرت استفاده از امکانات و سلاح های پیشرفته را ندارد.

این کارشناسان تاکید کرده اند که تجاوز سعودی ها به یمن، به درگیری ها در منطقه دامن خواهد زد و روند اقدامات تروریستی را تشدید خواهد کرد.

کارشناسان نظامی همچنین پیش بینی کرده اند که ارتش عربستان سعودی به سرنوشت ارتش مصر در سال 1965 مواجه شود که در آن زمان، بیش از شصت هزار نفر از مردم مصر کشته و زخمی شدند.

ارتش عربستان سعودی همچنین وقتی که در دوره علی عبدالله صالح رئیس جمهوری مخلوع یمن علیه جنبش انصارالله در یمن وارد عمل شد، با شکست سنگینی مواجه گردید و یگان های نظامی ویژه ارتش عربستان مجبور به فرار از دست نیروهای انصارالله شدند و این نیروها، آنها را تا داخل خاک عربستان تعقیب کردند.

پربیننده ترین خبرها