22 دانشجوی مخالف دولت ترکیه بازداشت شدند

22 دانشجوی مخالف دولت ترکیه بازداشت شدند
چهارشنبه 12 فروردين 1394 - 16:26

در پی ماجرای گروگان‌گیری یک گروه چپگرای افراطی در کاخ دادگستری استانبول، پلیس ترکیه روز چهارشنبه 22 دانشجوی نزدیک به این گروه را بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای پلیس با اجرای عملیاتی در شهر آنتالیای ترکیه 22 دانشجوی مظنون به ارتباط با جبهه انقلابی آزادیبخش خلق را که مسئولیت گروگانگیری روز سه‌شنبه را برعهده گرفته است، بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، خبرگزاری دوغان ترکیه ادعا کرد که پلیس پس از دریافت اطلاعاتی حاکی از آمادگی این گروه برای انجام عملیات دیگری مشابه عملیات گروگانگیری در کاخ دادگستری استانبول، وارد عمل شد و این افراد را بازداشت کرد.

نیروهای پلیس سه‌شنبه شب برای مقابله با دو فعال مسلح نزدیک به این گروه مارکسیستی که چندین ساعت یک دادستان را در کاخ دادگستری استانبول گروگان گرفته و او را تهدید به مرگ کرده بودند، وارد عمل شد. در این ماجرا دو گروگانگیر کشته شدند. دادستان گروگان گرفته شده هم که به علت اصابت گلوله زخمی شده بود، جان باخت.

دادستان مقتول، در باره علت مرگ نوجوانی تحقیق می‌کرد که در 11 مارس سال 2014 پس از 262 روز بیهوشی بر اثر اصابت گاز اشک آور پلیس در جریان اعتراضات استانبول، جان باخت.

جبهه انقلابی خلق ترکیه از دو دهه پیش حملات متعددی را در ترکیه صورت داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها