31 جنبش تروریستی جهان با داعش بیعت کرده‌اند

31 جنبش تروریستی جهان با داعش بیعت کرده‌اند
چهارشنبه 12 فروردين 1394 - 20:37

فهرست تهیه شده توسط مرکز نظارت بر گروه های تندرو در آمریکا موسوم به "اینتل سنتر" خاطرنشان کرد: 31 جنبش افراطی در جهان با ابوبکر بغدادی رهبر گروهک تروریستی داعش اعلام بیعت کرده اند.

به گزارش شبکه خبری العالم، همچنین ده گروه تکفیری دیگر نیز از داعش اعلام حمایت کرده اند بدون آنکه با ابوبکر بغدادی اعلام بیعت کنند.

پایگاه اینترنتی خبری رأی الیوم به نقل از فهرست یاد شده افزود: این 31 جنبش در جهان در کمانی که از الجزایر در غرب شروع شده و تا اندونزی در شرق ادامه می یابد، انتشار یافته اند.

رهبر داعش در اواخر ژوئن 2014 (تیر ماه 93) در شهر موصل عراق مدعی شکل گیری خلافت اسلامی شد و خود را خلیفه ابراهیم نامید و از تمام مسلمانان جهان خواست تا با او بیعت کرده و از وی پیروی کنند.

پس از آن یک گروه در الجزایر به اصطلاح " گردان الهدی در مغرب " و گروه دیگری در منطقه سینای مصر تحت عنوان " گروه یاران بیت المقدس" و گروهی در بعلبک لبنان به نام "گروهان آزادگان سنی مذهب" با رهبر جدید بیعت کردند و در هفته ها و ماههای بعد از آن 18 گروه دیگر از جمله گروهک تروریستی بوکوحرام در نیجریه و گروهک جند الخلافه در تونس به خیل آنها پیوستند.

کارشناسان خاطرنشان کردند: این 31 جنبش از نظر گستره و اهمیت با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از آنها بسیار سازمان یافته هستند و در بردارنده صدها و چه بسا هزاران جنگجو هستند، اما از برخی دیگر به دشواری می توان اثری یافت. شماری نیز از جنبشهای شناخته شده تندرو تکفیری انشعاب یافته اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها