دروغ 24 سالۀ العربیه برای توجیه تجاوز به یمن + عکس

دروغ 24 سالۀ العربیه برای توجیه تجاوز به یمن + عکس
چهارشنبه 12 فروردين 1394 - 21:28

شبکه سعودی العربیه، به منظور جریان‌سازی ضد یمنی‌ها و توجیه جنایات تروریسم دولتی آل‌سعود در یمن، به پخش تصاویر آرشیوی از جنگ اول خلیج فارس در 1991 م. (1369 ش.) روی آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "زینب الطحان" در مقاله ای که در پایگاه خبری شبکه المنار منتشر شد، نوشت: از زمان آغاز تجاوز کشورهای عرب خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی ضد یمن، انقلابی ریشه ای در روند تبلیغاتی همه رسانه های کشورهای عربی شکل گرفته که به ایجاد شکاف در میان جریان های مختلف سیاسی، فکری و فرهنگی منجر می شود تا آن ها را به اتخاذ یکی از دو موضعِ مخالف و موافق این تجاوز، وادار کند.

در این میان، گروه تازه ای جریان های قومی گرا و چپ گرا، به تأییدکنندگان و توجیه کنندگانِ تجاوز به یمن پیوستند تا جریان وابسته به پترودلار سعودی، بیش از پیش فربه شود.

در این میان، شبکه العربیه که به عنوان یکی از شاخص ترین مزدوران سعودی شناخته می شود، این بار، به نوک پیکان تبلیغات سعودی تبدیل شد و به صورت سازمان یافته و برنامه ریزی شده، جریان سازی جهت توجیه تجاوز عربستان به یمن از یک سو و "سیاه نمایی" و "شر انگاری" جنبش انصار الله یمن را در دستور کار قرار داد تا بتواند جنایت کشتار زنان و کودکان و سالمندان بی گناه یمنی در حملات هوایی جنگنده های سعودی موجه جلوه دهد.

تصویر حذف شده از سایت العربیه

شبکه العربیه، در این راستا به هشتگ سازی برای عناوین اخبار خود روی آورد تا بتواند زمینه گسترشِ جریان سازی به نفع عربستان را به نتیجه برساند.

اما از آن جا که بر اساس ضرب المثل معروف عربی "ریسمان دروغ کوتاه است"، دروغ پردازی های توجیه پردازانۀ العربیه، سرانجام دو شب پیش، رسوا شد. این شبکه، در اقدامی کاملا غیرحرفه ای با انتشار تصویری، ادعا کرد که این تصویر، مربوط به انهدام یک ستون نظامیِ جنبش انصار الله در صعده است که آن ها را "کشتی های وابسته به ائتلاف طوفان اراده" هدف قرار داده اند. البته شبکه العربیه مشخص نکرد که این کشتی ها مربوط به کدام کشور است و فقط در سیاق گزارش ادعا کرد که این حمله به منظور جلوگیری از پیشروی حوثی ها به عدن، صورت گرفته است.

به نظر می رسد که شبکه العربیه، فراموش کرده است که بینندگان عرب، هوشیار شده اند و دیگر مانند سابق زودباور نیستند. در همین راستا، مشخص شد که تصویرِ پخش شده از شبکه العربیه، مربوط به جنگ دوم خلیج فارس به سال 1991 است. خبر این "گاف" شبکه العربیه، به سرعتِ برق، شبکه های ارتباط اجتماعی را آکند، و نام این شبکه را به عنوان رسانه ای دروغ پرداز و شایعه ساز، بر سر زبان ها انداخت به طوری که العربیه ناچار شد فوراً این خبر را از صفحه پایگاه خبری خود حذف کند.

عکس اصلی با توضیح محل و سال وقوع آن

 

هرچند در جریان درگیری ها در سوریه، شبکه العربیه با اتخاذ قاعدۀ "آن قدر دروغ بگو تا خودت هم باورت شود" به عنوان دستور کار، به عنوان رسانه ای دروغ ساز و شایعه پرداز معروف شده بود؛ اما آبروی این شبکه، زمانی در جوی خیابان ها ریخت که اظهارات مفتی های سعودی را در تبلیغ برای جنگ با سوریه، در بوق و کرنا کرد و پس از آن که به عنوان رسانۀ مفتی های جنگ طلب شناخته شد، ناگهان دولت عربستان، ضد این مفتی ها موضع گیری کرد و با تغییر رویکرد، العربیه، درگیرِ جنگ های لفظی بی پایانی با مفتی های سعودی شد که فقط یک نمونۀ شاخصِ آن، درگیری های لفظی این شبکه با "العریفی" مفتی معروفِ جهادِ نکاح بود.

26

 

پربیننده ترین خبرها