نهادهای حقوق بشرخواستار آزادی نبیل رجب شدند

نهادهای حقوق بشرخواستار آزادی نبیل رجب شدند
جمعه 14 فروردين 1394 - 11:08

العالم - پنج نهاد بحرینی و بین المللی با محکوم کردن دستگیری نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، خواستار آزادی فوری وی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انجمن "امریکایی های طرفدار دمکراسی و حقوق بشر در بحرین"، مرکز حقوق بشر بحرین، انجمن حقوق بشر بحرین، مرکز حقوق و دمکراسی بحرین و مرکز دمکراسی و حقوق بشر اروپا، دستگیری نبیل رجب فعال حقوق بشر بحرینی را محکوم کردند.

این نهادها با انتشار بیانیه مشترک بر روی اینترنت، از دولت بحرین خواستند تا کلیه اتهام های مطرح شده علیه نبیل رجب درباره "حقوق وی در زمینه آزادی بیان و آزادی اجتماعی" را پس بگیرد.

نهادهای حقوقی مذکور از دولت های انگلیس و امریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها و نهادهای بین المللی خواستند تا دولت منامه را برای آزادی فوری نبیل رجب و لغو محکومیت های پیشین و عدم پیگرد قضایی وی و سایر فعالان مدافع حقوق بشر در بحرین تحت فشار قرار دهند.

این نهادها از نهادهای جامعه جهانی خواستند تا قوانین متناقض با قوانین بین المللی را لغو و برای تضمین فعالیت آزادانه نهادهای جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر در بحرین بدون وجود نگرانی درباره بازجویی یا انتقام، بر قوانین بین المللی تأکید نمایند.

یادآور می شود نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، روز پنجشنبه به دنبال نگارش و انتشار پیام هایی در پایگاه اجتماعی تویتر در انتقاد از نقض حقوق زندانیان در زندان جو بازداشت شده است.

یوسف المحافظه، نایب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در این باره گفت: براساس شهادت شهود و مدارک مصور، نقض حقوق بشر در زندان جو، ثابت شده است و نمی توان این تجاوزات را انکار کرد.

وی افزود: نظام به جای اعتراف به حقیقت، نبیل رجب را دروغگو و مجرم معرفی می نماید.

زندان جو به یکی از مهمترین مکانهای بازداشت و شکنجه زندانیان بیدفاع بحرینی از آغاز قیام مردمی در آن کشور در سال 2011 تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها