جمهوری‌خواهان:

"اوباما شکست مقابل ایران را موفقیت وانمود می‌کند"

جمعه 14 فروردين 1394 - 22:28

گروهی از چهره‌های سرشناس حزب جمهوری‌خواه آمریکا با انتقاد از رئیس جمهور این کشور، تاکید کردند که اوباما شکست خود مقابل ایران را یک موفقیت وانمود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت میدل ایست آنلاین در گزارشی درباره بیانیه مشترک ایران و گروه 5+1 درپایان مذاکرات هسته ای اخیر در لوزان سوئیس نوشت: شماری از چهره های سرشناس حزب جمهوریخواه آمریکا انتقادات شدیدی از بیانیه "طرح اقدام مشترک" کرده و آن را رد کردند و به نظر می رسد که اوباما با دشواریهای زیادی در متقاعد کردن آمریکایی ها درخصوص توافق با ایران پیش رو خواهد داشت؛ ایرانی که موضع "بسیار خصمانه ای" نسبت به سیاست آمریکا در منطقه دارد.

جف بوش فرماندار سابق فلوریدا و برادر جرج بوش پسر که نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا است در بیانیه ای مطبوعاتی درباره نتایج مذاکرات لوزان گفت: جزئیات معامله حاوی امتیازدهی های مهمی به نفع کشوری است که سران آن خواهان ویرانی آمریکا و اسرائیل هستند.

وی افزود: هیچ چیزی در این معامله توجیه نمی کند که تحریم های آمریکا و جامعه بین المللی علیه ایران برداشته شود؛ تحریم هایی که نتیجه تلاش پارلمانی چندین ساله است.

جف بوش گفت: دولت اوباما با برداشته شدن این تحریم ها موافقت و به ایران اجازه غنی سازی، تحقیقات درباره دستگاههای سانتریفیوژ، حفظ تاسیسات زیرزمینی (فوردو) و توسعه توان سامانه موشکهایش را داد.
تد کروز عضو حزب جمهوریخواه از ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا به عنوان اولین فردی که تلاش خود برای ورود به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا را اعلام کرد، گفت: اوباما و وزیر خارجه اش تلاش می کنند که شکست دیپلماتیک را یک موفقیت تعبیر کرده و بقبولانند.

وی افزود: آنچه انجام شد فقط یکی از جدیدترین نمونه های کمدی در شیوه برخورد دولت آمریکا با ایران بود.

سناتور محافظه کار مارکو روبیو عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا نیز با انتقاد شدید علیه دولت اوباما، خودداری اوباما از مشارکت دادن کنگره در تصمیم گیری درقبال توافق با ایران را "صرف نظر از اینکه معامله ای خوب یا بد باشد"، محکوم کرد و افزود: همه گفته های اوباما تاکنون حاکی از این است که او تلاش می کند هر کاری می تواند برای دور زدن کنگره انجام دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها