فرمان اردوغان برای افزایش تدابیر امنیتی در ترکیه

فرمان اردوغان برای افزایش تدابیر امنیتی در ترکیه
جمعه 14 فروردين 1394 - 22:48

رئیس جمهور ترکیه در صدد جایگزین کردن نیروهای پلیس به جای نیروهای امنیتی شرکت‌های خصوصی برای حفاظت از ساختمانهای دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های ترکیه روز جمعه اعلام کردند، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پس از دو حمله اخیر استانبول، در صدد جایگزین کردن نیروهای پلیس به جای نیروهای امنیتی شرکت های خصوصی برای  حفاظت از ساختمانهای دولتی است.

اردوغان چهارشنبه شب هنگام بازگشت از رومانی، به خبرنگاران همراه خود در هواپیما گفت: «می‌خواهم به دوستانم در دولت پیشنهاد دهم از ماموران امنیتی خصوصی کاملا چشم پوشی کنند».

وی افزود: ترکیه نیروی پلیس دارد و آنها باید تامین امنیت دادگاهها را برعهده گیرند، شرکت‌های امنیتی خصوصی باید حذف شوند.

اردوغان این فرمان را یک تصمیم تاریخی خواند و تاکید کرد که تمایل دارد پلیس از ساختمانهای دادگستری، بیمارستانها و ورزشگاههای فوتبال حفاظت کند.

یادآور می شود، مقر پلیس استانبول چهارشنبه گذشته در معرض حمله مسلحانه قرار گرفت که به کشته شدن عامل حمله به ضرب گلوله نیروهای امنیتی منجر شد. گفتنی است روز پیش از این حادثه نیز دو مسلح چپ تندرو به ساختمان دادگاهی در پایتخت ترکیه  حمله کرده و دادستان کل را گروگان گرفتند. این عملیات پس از دخالت نیروهای پلیس، به کشته شدن دادستان و افراد مهاجم منجر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها