بررسی طرح روسیه درباره یمن در شورای امنیت

بررسی طرح روسیه درباره یمن در شورای امنیت
شنبه 15 فروردين 1394 - 08:29

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز شنبه جلسه ای را برای بررسی طرح روسیه جهت توقف حملات تجاوزکارانه عربستان و متحدانش به یمن برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جلسه امروز درحالی برگزار می شود که سازمان ملل و سازمان های بشردوستانه از افزایش تعداد شهدا در حملات جنگنده های عربستان و متحدانش به یمن ابراز نگرانی کرده اند .
"الکسی زایتسِف" سخنگوی هیأت دیپلماتیک روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: شورای امنیت در جلسه امروز خود به بررسی طرح روسی توقف حملات هوائی به یمن خواهد پرداخت.
"والری آموس" مسؤول عملیات بشردوستانه سازمان ملل نیز روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که تجاوز نظامی به یمن 519 کشته و هزار و 700 زخمی برجای گذاشته است .
آموس درباره به خطر افتادن جان شهروندان در حمله تجاوزکارانه عربستان به یمن ابراز نگرانی کرد و گفت : همه طرف های درگیر باید نهایت تلاش خود را برای حفاظت از جان مردم بکنند. 
آموس خاطرنشان کرد: طرف های درگیر باید از حمله کردن به بیمارستان ها ، مدارس ، اردوگاه های آوارگان و پناهندگان و زیرساخت های غیرنظامی خصوصاً در مناطق مسکونی امتناع کنند.
آموس افزود : ده ها هزار نفر از منازل خود فرار کرده اند و بخشی از آنها جان خود را به خطر انداخته و راهی جیبوتی و سومالی شده اند. 
صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) سه شنبه گذشته خواستار جلوگیری از کشتار کودکان در یمن شد و اعلام کرد که حداقل 62 کودک در حملات هوایی عربستان به یمن کشته و 30 کودک دیگر زخمی شدند. 
یونیسف افزود : حملات هوائی باعث تخریب گسترده مراکز درمانی و بهداشتی بسیار ابتدائی یمن و همچنین مراکز آموزشی شده است .
صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد : ناامنی غذایی و سوء تغذیه خردسالان را بیش از دیگران رنج می دهد.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز از کشته شدن ده ها شهروند در حمله عربستان به اردوگاه المرزق استان حجه ابراز نگرانی شدید کرد و گفت : همه طرف های درگیر باید برای حفظ جان شهروندان تلاش کنند .

 

پربیننده ترین خبرها