وقتی عراقی ها ثابت می کنند به آمریکا نیاز ندارند

وقتی عراقی ها ثابت می کنند به آمریکا نیاز ندارند
شنبه 15 فروردين 1394 - 10:02

دبیر کل جنبش "عصائب اهل الحق"، با تاکید بر این که دخالت نظامی هوایی آمریکا به "دلایل سیاسی" صورت گرفت، نه به سبب نیاز نظامی؛ خاطر نشان کرد که آمار و ارقام ناکارامدی حملات هوایی آمریکا در سوریه و عراق را ثابت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "قیس الخزعلی" در کنفرانسی خبری در استان "واسط" اظهار داشت: ما کاملا بر ضرورت عراقی ماندنِ دستاوردها و پیروزی ها تاکید می کنیم. در واقع دخالت آمریکا در عملیات نظامی از طریق نیروی هوایی، به دلایل سیاسی صورت گرفت نه به دلایل نیاز نظامی.
شبکه السومریه به نقل از الخزعلی نوشت: آمار و ارقام، ثابت می کند که حملات هوایی آمریکا در عراق و آمریکا کارایی ندارد، به این ترتیب ما نیازی به نیروی هوایی آمریکا نداریم و خودمان به تنهایی می توانیم به پیروزی دست یابیم.
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد: پس از پاکسازی تکریت، اولویت با آزادسازی استان الانبار است. اکنون همه بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که محافظت از تکریت باید به پلیس محلی با حمایت پلیس فدرال واگذار شود و این ایده، اجرا شد.
پیش از این ،"ابومهدی المهندس"معاون بسیج مردمی، تاکید کرده بود که نیروهای عراقی در تلاش هستند تا پس از پاکسازی شهر تکریت، زمینه بازگرداندن شهروندانِ آوارۀ این شهر به خانه هایشان را فراهم کند.

وی نیز تاکید کرد که مناطق آزاد شده، به پلیس محلی واگذار خواهد شد.
حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق نیز تاکید کرد که آزادسازی تکریت از چنگ داعش، تنها با تکیه بر نیروهای امنیتی عراقی و بسیج مردمی ثابت کرد که این نیروها به تنهایی قادر به پایان دادن به حضور داعش در دیگر استان های عراق هستند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها