ادامه درگیری‌ها با داعش در یرموک سوریه + فیلم

شنبه 15 فروردين 1394 - 11:51

درگیری ارتش سوریه با عناصر تروریست داعش در اردوگاه یرموک در جنوب دمشق، همچنان ادامه دارد.

خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، در پی چیره شدن عناصر داعش بر حدود 70 درصد از اردوگاه یرموک، این موضوع به دغدغه ای برای محافل فلسطینی تبدیل شده است.

به گفته منابع محلی، در پی بیعت شماری از اعضای گروه "اکناف بیت المقدس" با داعش، این گروه تروریستی بیمارستان الباسل را تحت کنترل خود در آورد.

در این میان، درگیری های شدید در خیابان لوبیا و میدان ابوحشیش در مرکز اردوگاه همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر منابع فلسطینی در سوریه خبر دادند که ده ها تن از عناصر مسلح اکناف بیت المقدس، تسلیم گروه های فلسطینی و ارتش سوریه در اردوگاه یرموک شدند.

"یاسر المصری" دبیر شورای انقلابی جنبش فتح انتفاظه، به خبرنگار العالم گفت: درگیری های یرموک اکنون در امتداد خیابان لوبیا، بین دو خیابان فلسطین و یرموک جریان دارد.

وی افزود: مرکز اردوگاه، تقریبا خط تماس مستقیم درگیری میان گروه های مسلح داعش و کناف بیت المقدس است. شمار زیادی از عناصر اکناف بیت المقدس، تسلیم جنبش فتح انتفاضه شدند و به خارج از اردوگاه منتقل شدند و از آنجا به مراجع ذیربط تحویل داده شدند.

در این میان، گروه های فلسطینی با همکاری نیروهای ارتش سوریه، پس از درگیری های شدید در محور مسجد الرجوله، پیشروی کردند و مجموعه ای از تونل ها را کشف کردند که از محور جنوبی، تا داخل اردوگاه کشیده شده بود.

اردوگاه یرموک چندین دهه پیش، توسط فلسطینی ها و سوری ها ایجاد شده بود و از حمایت مالی و سیاسی سوریه برخوردار است. دولت سوریه، آن را برای فلسطینی های ساکن اردوگاه، اختصاص داد و به همین سبب برای فلسطینی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا یکی از قدیمی ترین اماکنی است که فلسطینی ها پس از آواره شدن از سرزمین خود در سال 1948، در آن ساکن شدند.

ناظران سیاسی بر این باورند که عناصر داعش در صدد آن هستند که با تسلط بر این اردوگاه، بتوانند معادلات جدیدی به وجود آورند .

26

پربیننده ترین خبرها