نگرانی گسترده از سلولهای تاریک زندان در بحرین

نگرانی گسترده از سلولهای تاریک زندان در بحرین
يکشنبه 16 فروردين 1394 - 20:41

العالم - شماری از حقوقدانان، تحقیق دربارۀ وقایع سلول های زندان جو در بحرین و نقض آشکار حقوق بشر علیه افراد دربند رژیم آل خلیفه را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در کنفرانس مطبوعاتی که درباره نقض حقوق زندانیان بحرینی ، در بیروت برگزار شد، شرکت کنندگان، بازخواست و مجازات عاملان جنایت در حق زندانیان زندان جو را خواستار شدند.

شماری از حاضران در نشست مطبوعاتی، نقض حقوق بشر در بحرین را در شرایطی توصیف می کنند که به استناد آن می توان از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای نجات نجات مردم این کشور وارد عمل شود.

"وجیه زغیب" از فعالان حقوقی و یکی از سخنرانان این کنفرانس، به شبکه العالم گفت: موارد نقض حقوق بشر در بحرین به گونه ای است که می توان از سازمان ملل و شورای امنیت خواست کرد برای نجات وضع انسانیِ این کشور، با استناد به فصل هفتم سازمان ملل، دخالت کند. زیرا بر اساس این فصل، جامعه جهانی می تواند برای حمایت از جان و حقوق و آزادی مردم، دخالت کند.

سخنرانان این کنفرانس، تاکید کردند که موضوع تجاوزات صورت گرفته ضد زندانیان، باید به سازمان ها و مراجع بین المللی سپرده شود تا تحقیقاتی بین المللی در این خصوص صورت گیرد و نباید اجازه داد که مسئولان حکومتی بحرین از مجازات بگریزند.

"محمد صفا" رئیس مرکز پرونده های شکنجه (الخیام) نیزدرگفت و گو با العالم با بیان اینکه باید در خصوص آن چه در زندان جو گذشته است، تحقیقاتی صورت گیرد و نام عناصر پلیس و افسرانی که در این ماجرا دست داشته اند مشخص شود ، افزود : این افراد باید محاکمه شوند و نباید گذاشت که از مجازات اعمال خود بگریزند. صدای اعتراض ما باید به سازمان ملل برسد و در اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو باید به صورت گسترده اعتراض کنیم.

در این حال، دولت بحرین، همچنان به سیاست بازداشت فعالان سیاسی و حقوقدانان ادامه می دهد و در این راستا، سرشناس ترینِ فعال حقوقی بحرین در بیرون از زندان ها یعنی "نبیل رجب" رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را بازداشت کرد و این موضوع، به یکی از مباحث اصلیِ سخنرانانِ کنفرانس بیروت، تبدیل شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس تاکید کردند که این اعتراض ها باید ادامه یابد و همه 26 سازمانِ شرکت کننده در این کنفرانس، باید به روشنگری و افشای موارد نقض حقوق بشر در بحرین ادامه دهند.

نیروهای امنیتی زندان جو در بحرین اواسط اسفند ماه سال گذشته به زندانیان سیاسی یورش برده و اقدام به ضرب و شتم و تخریب وسایل آنان کرده‌اند.

نظام حاکم در بحرین انواع مختلفی از شکنجه‌های جسمی؛ مثل ضرب و شتم، شوک الکتریکی و سوزاندن با ته سیگار علیه زندانیان سیاسی و انقلابیون اعمال می‌کند.

«نبیل رجب»، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین که در بازداشت به سرمی‌برد، تأکید کرد که شاهد شکنجه انقلابیون در بند رژیم آل‌خلیفه در «زندان جو» بوده است.

5-11:30
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها