سفیر سعودی، روزنامه لبنانی را سر جایش نشاند!

سفیر سعودی، روزنامه لبنانی را سر جایش نشاند!
دوشنبه 17 فروردين 1394 - 21:06

العالم ـ در پی تهدید سفیر آل‌سعود در لبنان علیه روزنامه الاخبار، حمله سایبری به سایت این روزنامه، به تعطیلی موقت آن منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان روزنامه الاخبار پس از تلاش های فراوان تیم فنی سایت، در بیانیه ای از خوانندگان و بازدیدکنندگان این سایت پوزش طلبیدند؛ اما مساله جالب توجه، ارتباط این حادثه با اظهارات اخیر "علی عواض العسیری" سفیر عربستان در لبنان است که این روزنامه و رویکردهای آن را مورد حمله و انتقاد قرار داده و گفته بود: "این روزنامه را باید سرجایش نشاند".

در بیانیه مسئولان روزنامه الاخبار آمده است که دفاتر روزنامه الاخبار روز دوشنبه یک تجمع اعتراض آمیز برای همبستگی با این تریبون و نیز برای ابراز مخالفت با "سیاست خفه کردن صدای آزادی و آزادی خواهی از سوی دشمنان آزادی در جهان" برگزار خواهند کرد؛ این بیانیه خواستار حضور و حمایت از روزنامه الاخبار و کارکنان آن شد.

اظهارات تهدیدآمیز سفیر عربستان علیه روزنامه الاخبار، موجی از انزجار گسترده در لبنان ایجاد کرده که به تبع آن برخی شخصیت ها و هیئت های برجسته خواستار احترام به آزادی مطبوعات و حق آنها در آزادی بیان شدند.

گفتنی است که سفیر عربستان در لبنان جمعه گذشته (14 فروردین ماه) با انتقاد شدید از رویکرد رسانه‌ای روزنامه الاخبار به دلیل پوشش تحولات منطقه به ویژه حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی علیه یمن، سردبیر و خبرنگاران آن را تهدید کرد و گفت: اکنون نوبت (تسویه حساب با) شما رسیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها