پیام فرستاده ایران به دبیرکل حزب الله چه بود؟

پیام فرستاده ایران به دبیرکل حزب الله چه بود؟
پنج‌شنبه 20 فروردين 1394 - 13:09

العالم - مرتضی سرمدی فرستاده ویژه رئیس جمهوری ایران و قائم مقام وزارت امور خارجه ، امروز (پنجشنبه) در بیروت با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، دراین دیدار درباره گفت و گوهای تهران و کشورهای عضو گروه 5+1 درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و آخرین تحولات منطقه و بخصوص رویدادهای یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پس از توافق اولیه در مذاکرات ایران و کشورهای غربی در لوزان سوئیس درباره فعالیت های هسته ای ، دبیرکل حزب الله لبنان روز دوشنبه تاکید کرد : توافق هسته ای که ایران و کشورهای 5+1 هفته گذشته به آن رسیدند، سایه جنگ را از سر منطقه دور می کند.

سید حسن نصر الله، در گفت وگو با شبکه الاخباریه سوریه افزود: بی شک، توافق هسته ای ایران، دستاوردهای بزرگ و مهمی برای منطقه خواهد داشت. اگر توافق حاصل شود سایه جنگ منطقه‌ای را دور خواهد کرد و از نتایج آن این است که همه کسانی که منتظر شکست آن بودند، تا ماه ژوئن هم ضد آن تلاش خواهند کرد. هدفشان تضعیف و محاصره ایران بود.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: مهم‌ترین چیز در این توافق آن است که ایران وقتی پای میز مذاکره نشست، در مورد هیچ پرونده‌ای به استثنای پرونده هسته‌ای صحبت نکرد، و این در حالی است که آمریکایی ها اصرار داشتند، پرونده های دیگر را در مذاکرات دخیل سازند.

پربیننده ترین خبرها