سخنگوی انصارالله: القاعده در جنوب یمن مشکل ساز است

سخنگوی انصارالله: القاعده در جنوب یمن مشکل ساز است
پنج‌شنبه 20 فروردين 1394 - 20:36

سخنگوی رسمی جنبش انصار الله یمن در پیامی، مشکل اصلی جنوب این کشور را وجود عناصر القاعده دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "محمد عبد السلام" در این پیام نوشت: مشکل کنونی در عدن و برخی مناطق دیگر همچون ابین و شبوه، ارتباطی به مسأله جنوب و اختلاف سیاسی میان جنوب و شمال این کشور ندارد.

وی تأکید کرد:  این مشکل ارتباطی با حقوق مشروع جنوبی ها، که انصار الله از پرچمداران ایفای عادلانه این حقوق بوده اند، ندارد. 
عبدالسلام اظهار داشت: مسأله مهم این است که این روزها مناطق جنوبی شاهد گسترش نفوذ عناصر القاعده است. تروریست های القاعده در عدن و لحج سربازان بی گناه، مساجد و نمازگزاران را هدف قرار می دهند. آن ها با نظارت مستقیم عبد ربه منصور هادی در مناطق مختلف همچون لحج، ضالع و مارب مستقر شده اند. منصور هادی پیش از تحولات کنونی با القاعده ائتلاف کرده و زندانیان آن ها را از زندان مرکزی عدن آزاد کرده بود. ائتلاف منصور هادی با القاعده حتی زمانی که وی در صنعا بود، وجود داشت و او همانگونه که در استان شبوه رخ داد پادگان های ارتش را به عناصر القاعده واگذار کرد. با رفتن هادی به عدن و حضور مستقیم وی در آنجا دیگر ایفای نقش آشکار القاعده پایان یافت و در حقیقت آن دو یکی شدند.
عبدالسلام تأکید کرد: بنابر این مشکل کنونی در جنوب یمن، ارتباطی به اختلاف شمال و جنوب ندارد. مردم جنوب یمن بیش از هر کسی از ماهیت مشکل فعلی آگاهند و به خوبی می دانند که ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی چه کسانی را در محله های عدن تعقیب می کنند. نیروهای یمنی اجساد برخی از افراد مسلح خارجی را در عدن پیدا کرده اند.
عبدالسلام گفت: عبد الملک الحوثی رهبر انصار الله، در پیام روشن و صریحی اعلام کرد: مشکل موجود در جنوب یمن القاعده و حملات نظامی عناصر این گروه تروریستی ضد مردم یمن و در راس های مردم جنوب است. از این رو همه ما باید برای مقابله با این مشکل دست به کار شویم و منتظر کشتار مردم و حمله به مساجد و ... نمانیم. در این راستا هر کسی می تواند به وظیفه اش در مقابله با این عناصر مجرم عمل کند به صحنه بیاید و ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی با قدرت در کنار آن ها خواهند بود.
سخنگوی جنبش انصارالله خاطرنشان کرد: مردم جنوب یمن بویژه آن ها که در صحنه نبرد با تروریست ها هستند خود از جنایت های تروریست ها و باقی مانده های نظام ظالمی که وضعیت جنوب یمن و کل کشور را به اینجا رساند، رنج می برند.
وی ادامه داد: تاکید می کنیم هیچ تهدیدی از طرف ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی، جنوبی ها را تهدید نمی کند. مسأله جنوب یک موضوع ملی است و همه مردم یمن با اهالی این منطقه اعلام همبستگی می کنند. مردم این منطقه خود از گروه های تروریستی و باقی مانده های رژیم سابق رنج می برند. ما بارها با مطالبات جنوبی ها اعلام همبستگی کرده ایم و با جنگ سال 94 ضد آن ها مخالفت کردیم و بهای سنگینی هم به خاطر این مخالفت پرداختیم.
عبدالسلام اظهار داشت: مردم جنوب یمن می دانند که مقابله با عناصر القاعده و متحدان آنها حمله به شهروندان جنوب مسأله آن ها نیست. کسانی که در مسیر مقابله ارتش و نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی با این عناصر مانع تراشی می کنند آگاهانه یا ناآگاهانه به القاعده و متحدان آن ها کمک می کنند. آن ها با مرتبط کردن مسائل کنونی با موضوع جنوب یمن زمینه را برای ماندن عناصر القاعده و متحدانشان در جنوب و دیگر مناطق فراهم می کنند.
عبدالسلام تأکید کرد: این گونه نیست که ما با القاعده و متحدانش فقط در جنوب بجنگیم و آن ها را در مناطق دیگر رها کرده باشیم تا به ویرانی و قتل شهروندان این مناطق بپردازند. ما با این چالش در شمال، مرکز، صحرا و حتی در صعده مقابله کرده ایم. ما با انگیزه های اخلاقی و ملی اولا در مقابل این چالش به دفاع از خود پرداخته ایم و ثانیا به حمایت از ارتش پرداخته ایم که کوتاهی سران کشور نیروهایش را در ساختمان ها و اماکن نظامی مختلف دولت هدف تروریست ها قرار داده بود.
عبدالسلام گفت: نیرنگ دشمنان دیگر کاملا فاش شده است. آمریکا و عربستان و صهیونیزم آشکارا در یمن از القاعده حمایت می کنند. دیگر سخنی از ائتلاف کذایی آمریکا ضد القاعده به میان نمی آید و روشن شده است که القاعده ساخته و پرداخته سرویس اطلاعاتی آمریکااست و توسط عربستان و برخی از کشورهای دیگر منطقه حمایت می شود. این تشکیلات تروریستی بهانه ای است برای اشغال کشورها و سیطره بر مقدرات ملت ها.
عبدالسلام تأکید کرد: مسائل کشور و در راس آن ها جنوب و صعده و هر آنچه در گفت وگوهای ملی مورد توافق قرار گرفت همچنان مسائل ملی یمن باقی خواهند ماند و مورد توجه همه گروه های سیاسی یمن خواهند بود.
وی اظهار داشت: اگر کسی گمان کند درخواست اشغال یمن و حمایت از حمله به یمن و کشتار شهروندان و ویرانی کشور زمینه را برای اجرای طرح هایش فراهم می کند در اوهام به بسر می برد. او این واقعیت تاریخی را درک نکرده است که تجاوز خارجی هیچگاه برای اجرای طرح های سیاسی زمینه مناسبی نبوده اند. دشمن خارجی هیچگاه نخواهد توانست در مقام حمایت از مسائل ملی کشور هدف برآید. در چنین شرایطی تنها کسانی زیان می کنند که با دشمن خارجی علیه کشور خود توطئه کردند. مسؤولیت جنایت های هولناک هواپیماهای سعودی، صهیونیستی، آمریکایی در یمن به عهده آن ها خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها