شخصیت های یمنی درباره تجاوز عربستان چه می گویند؟+ویدئو

جمعه 21 فروردين 1394 - 22:30

سیاستمداران و فعالان رسانه ای یمنی، ضمن محکوم کردن تجاوز سعودی به کشورشان، از ملت های عربی و اسلامی خواستند در برابر سیاست عربستان در ویران کردن توانمندی های کشورها واکنش نشان دهند.

"علی السقاف" فعال رسانه ای یمن در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: هدف اصلی از تجاوز به یمن، بازگرداندن عبدربه منصور هادی به قدرت نیست، بلکه ائتلاف تشکیل شده، درصددنابود کردن توانمندی های ملت یمن است. از این رو باید همه جناح های سیاسی متحد شوند و در برابر این تجاوز وحشیانه ایستادگی کنند.

"محمد مفتاح" رئیس کمیته ساماندهی در حزب امت یمن، نیز گفت: این تجاوز جنایتکارانه، چنان بی مثال است که نمونۀ آن را حتی در تجاوزات رژیم صهیونیستی نیز شاهد نبوده ایم.

وی تاکید کرد: ملت یمن، قطعاً پاسخ این تجاوز را خواهد داد و در حال حاضر، سرگرم آماده شدن است تا بتواند پاسخی در حد این تجاوز به آن بدهد.

مفتاح از ملت های عربی خواست در واکنش به این تجاوز تظاهرات کنند و علاوه بر اعلام حمایت از ملت یمن، در برابر هجوم وحشیانه هواپیماهای عربستان به مخالفت برخیزند و آن را محکوم کنند. کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس باید بدانند که همه این کشورها توسط آل سعود نابود خواهند شد.

"امل الماخذی" مدیر اجرایی مرکز حقوق بشر یمنی نیز در گفت وگو با شبکه العالم تصریح کرد: ادامه تجاوزات ضد مردم یمن را محکوم می کنیم. آن ها غیرنظامیان و زیرساخت ها و اموال عمومی و خصوصی را هدف قرار می دهند و آسایش را از مردم یمن گرفته در میان آنان ترس و وحشت ایجاد کرده اند.
وی همچنین اتحاد همه یمنی ها ضد تجاوز سعودی را خواستار شد.

"نایف القانص" رئیس کمیته مردمی حمایت از دغدغه های ملی نیز گفت: از آزادگان جهان و امت عربی و امت اسلامی می خواهم در برابر این تجاوز وحشیانه که در تاریخ بی سابقه است، به حمایت از مردم یمن برخیزند.
04.10
26

پربیننده ترین خبرها