امارات: مقابله ایران با تروریسم، دخالت درمنطقه است!

امارات: مقابله ایران با تروریسم، دخالت درمنطقه است!
شنبه 22 فروردين 1394 - 12:25

وزير خارجه امارات گفت: حمايت مستشاري ايران از عراق و سوريه درمقابله با گروه هاي تروريستي، با موضع اين كشور مبنی بر تکذیب دخالت در امور کشورهای منطقه، در تضاد است.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، سايت ميدل ايست آنلاين به نقل از "عبدالله بن زايد آل نهيان" مدعی شد: "ما چشم انتظار رابطه اي طبيعي، مثبت و نمونه با ايران هستيم اما متاسفانه ايران براي شركاي خود در منطقه اين اميد را باقي نمي گذارد."
وزير خارجه امارات در ادامه ادعاهاي خود گفت: "هر بار از اقدامات (ايران) در ضربه زدن به كشورهايمان و منطقه مان متعجب مي شويم. اين موضوعي طایفه اي نيست اما در ايران به صدور انقلاب اعتقاد دارند و اين جزیي از قانون اساسي و نظام آنها است."
عبدالله بن زايد آل نهيان افزود: "همچنان درقبال نوع برخورد ايران با خودمان شك و ترديد خواهيم داشت. ايران كشوري بزرگ با دستاوردها و تمنش است و بايد با كشورهاي منطقه به عنوان شريك برخورد كند."
وي مدعي شد که ايران در درگيري يمن و مناطق ديگري در منطقه دخالت مي كند و كشورهاي عرب حوزه خليج فارس چيزي ندارند كه بتوانند براساس آن اميد به ايجاد روابطي طبيعي با تهران داشته باشند.

ادعای امارات در خصوص مداخله جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه درحالی است که هفته گذشته "ضاحی خلفان" معاون رئیس پلیس دبی در اظهاراتی گستاخانه از اختصاص مبلغی معادل سالانه 10 میلیارد دلار، برای تغییر مذهب در ایران خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها