درخواست سازمان های حقوقی برای آزادی فعالان بحرینی

درخواست سازمان های حقوقی برای آزادی فعالان بحرینی
يکشنبه 23 فروردين 1394 - 10:19

العالم - چهار سازمان حقوقی از رژیم آل خلیفه خواستند هرچه سریع تر مدافعان حقوق بشر در این کشور را آزاد کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، برخي از سازمان های حقوقی مانند سازمان اروپایی- بحرینی حقوق بشر، سازمان حقوق بشر سلام بحرین، جمعیت حقوق بشر جوانان بحرین، از مقام های این کشور خواستند هر چه سریع تر حسین جواد پرویز فعال حقوقی این کشور از اتهام های مطرح شده تبرئه و برای آزادی او اقدام کنند.

این سازمان ها همچنین خواستار آن شدند که همه مدافعان حقوق بشر در بحرین از اتهام های وارده تبرئه شوند و به اقدام های در محدود کردن فعالیت های آنها پایان و اجازه فعالیت آزادانه به آنها داده شود.

لزوم تحقیق درباره شکنجه در بحرین

این چهار سازمان با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند که بازداشت حسین پرویز دبیر کل سازمان اروپایی- بحرینی حقوق بشر و محاکمه او مغایر با بیانیه جهانی حمایت از حقوق بشر است و باید درباره شکنجه های صورت گرفته علیه او تحقیق مستقلی شود و مسوولان این اقدامات شناسایی و مجازات شوند.

این سازمان ها از مقام های بحرینی خواستند به گزارشگران ویژه اجازه سفر به این کشور بدهند و به شکنجه زندانیان از جمله پرویز پایان دهند.

مزدوران وزارت کشور بحرین اواخر بهمن ماه سال گذشته به همراه خودروهای نظامی به منزل حسین جواد پرویز، فعال حقوق بشر بحرینی یورش بردند و بدون داشتن حکم قضایی پس از بازداشت این فعال حقوق بشر، تلفن همراه و گذرنامه وی را نیز توقیف کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها