وزیر بهداشت عربستان به دلایل نامعلومی برکنار شد

وزیر بهداشت عربستان به دلایل نامعلومی برکنار شد
يکشنبه 23 فروردين 1394 - 11:06

العالم - "سلمان بن عبدالعزیز" شاه عربستان سعودی، به دلایل نا معلومی احمد بن عقیل الخطیب، وزیر بهداشت، را برکنار کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، برکناری وی، سومین تغییر در رده وزیران عربستان در کمتر از چهار ماه است.

خبرگزاری رسمی عربستان " واس " روز شنبه اعلام کرد: محمد بن عبدالملک آل الشیخ، وزیر مشاور و از اعضای شورای وزیران، مسوولیت وزیر بهداشت را بر عهده گرفته است.

در حالی که هنوز دلایل برکناری وزیر بهداشت عربستان مشخص نشده، پایگاه خبری "سبق" اعلام کرد که این تصمیم افزون بر ارایه گزارش های منفی درباره عملکرد وی در دوره گذشته به دلیل کوتاهی در بیمارستانهای واقع در شهرهای مرزی جنوب و عدم اتخاذ تدابیر لازم و فحاشی به گروهی از نظامیان و هم چنین به گروهی از شهروندان و خودداری از پذیرفتن آنان در دفترش بوده است.

گفتنی است این گزارش ها در اوج حضور گسترده نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی سعودی در مرزهای جنوبی یمن ارسال می شود به گونه ای که عربستان، ائتلاف "توفان قاطعیت " را ضد انقلاب مردمی یمن و جنبش انصارالله که کنترل یمن را در دست دارند، مدیریت می کند.

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه قبلی عربستان اواخر سال گذشته، عبدالله بن عبدالعزیز الربیعه را از سمت خود برکنار و وی را به عنوان مشاور دیوان شاه با سمت وزیر و عادل بن محمد فقیه وزیر کار را با حفظ سمت به عنوان جایگزین وزیر بهداشت منصوب کرد.

تصمیم به اخراج الربیعه که چندین سال وزیر بهداشت عربستان بود، درست در اوج شیوع ویروس کرونا و بیماریهای تنفسی ناشی از آن در عربستان اتخاذ شد.

پربیننده ترین خبرها