سوگند معاون رییس‌جمهور فراری یمن در ریاض!

سوگند معاون رییس‌جمهور فراری یمن در ریاض!
دوشنبه 24 فروردين 1394 - 15:13

منابع نزدیک به دولت برکنار شده یمن اعلام کردند که خالد بحاح امروز در ریاض به عنوان معاون عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن، سوگند یاد خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرهای رسیده حاکی است که هادی روز یکشنبه از محل اقامت خود در ریاض عربستان سعودی، با صدور حکم ریاست جمهوری، بحاح را با حفظ سمت نخست وزیری، به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

بر اساس اعلام منابع دولت برکنار شده یمن که به شرط فاش نشدن نام خود، با خبرگزاری آناتولی گفت وگو کرده اند، بحاح در جمع شماری از وزرا در حضور منصور هادی در ریاض سوگند یاد خواهد کرد.

بحاح 22 ژانویه گذشته در پی حوادث کاخ ریاست جمهوری که به تسلط انصارالله بر آن و نیروهای حفاظتی ریاست جمهوری در صنعا منجر شد، از سمت خود استعفا داد، اما منصور هادی با آن موافقت نکرد.

در همین ماه انصارالله وی را در حصر خانگی قرار دادند، ولی 26 مارس گذشته حصر وی را لغو کردند و وی سه روز پس از آن به حضرموت زادگاه خود گریخت و از آنجا به نیویورک محل اقامت خانواده اش رفت.

بحاح  چهارم ماه جاری در قالب سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آنچه که آن را بررسی وضعیت یمن و یافتن راهکارهایی برای وضعیت بحرانی این کشور نامیده بود، راهی ریاض شد.

پربیننده ترین خبرها