سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان:

متجاوزان به یمن باید عرب و مسلمان بودن خود را ثابت کنند

متجاوزان به یمن باید عرب و مسلمان بودن خود را ثابت کنند
جمعه 28 فروردين 1394 - 20:00

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به ادعای عربستان مبنی بر نمایندگی اعراب برای تجاوز به یمن و دروغین بودن این ادعای ائتلاف متجاوز عربی – امریکایی گفت: اعراب، عربستان را به نمایندگی از خودشان، مکلف به حمله به یمن نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه جمعه، در مراسم حمایت از مردم یمن گفت: ما مخالفت خود را با تجاوز عربستان به یمن اعلام و از ملت مظلوم یمن حمایت می کنیم.
سید حسن نصر الله با اشاره به اینکه تهدیدها، مقاومت را از محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن و حمایت از مردم مبارز یمن بازنخواهد داشت تأکید کرد: عربستان ادعا می کند که به نمایندگی از اعراب به یمن حمله می کند ولی آیا اعراب عربستان را به نمایندگی از خود مکلف به حمله کردن به یمن کرده اند؟
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: مردم یمن نیازی به ثابت کردن عرب و مسلمان بودن خود ندارند، بلکه طرفی که به یمن تجاوز می کند باید عرب و مسلمان بودن خود را ثابت کند . زیرا مردم یمن عاشق پیامبر اسلام (ص) و زیارت خانه خدا و قبر پیامبر خدا هستند  و ادعای اینکه یمنی ها تهدیدی برای مکه مکرمه و مدینه منوره محسوب می شوند واهی و در راستای منحرف کردن افکار عمومی است .
سید حسن نصر الله تصریح کرد: ادعای تهدید بودن مردم یمن [برای مقدسات مسلمانان در حجاز] در حالی مطرح می شود که داعش و وهابیت عربستان خطرناک ترین تهدید برای مکه مکرمه و مدینه منوره هستند.
وی افزود: آل سعود اماکن مذهبی عربستان را تخریب کردند و می خواستند در سال 1926 قبر پیامبر اکرم (ص) را تخریب کنند که اعتراض های الازهر مصر و مسلمانان مانع تخریب  قبر شریف ایشان شد .
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها