اوباما درصدد جلب حمایت امارات برای توافق با ایران؟

اوباما درصدد جلب حمایت امارات برای توافق با ایران؟
دوشنبه 31 فروردين 1394 - 16:58

یک روزنامه آمریکایی از تلاش رئیس جمهور این کشور برای جلب همراهی و حمایت امارات متحده عربی در راستای توافق هسته ای نهایی با ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "وال‌استریت ژورنال" نوشت: اوباما برای جلب حمایت بیشتر از توافق هسته‌ای با ایران به دنبال رایزنی با امارات است.

به نوشته این روزنامه، رئیس‌جمهور آمریکا برای توافق هسته‌ای با ایران به دنبال جلب نظر متحدان خود در خاورمیانه است. دیدار امروز (دوشنبه) وی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد دبی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

امارات یکی از مهمترین متحدان واشنگتن در خاورمیانه به شمار می‌رود، اما در کنار عربستان، بحرین، مصر و اردن یکی از کشورهایی است که نسبت به این توافق و همچنین لغو تحریم‌ها علیه ایران ابراز نگرانی کرده است.

اوباما در 25 و 26 خرداد، میزبان رهبران شورای موسوم به همکاری خلیج فارس در کاخ سفید و کمپ دیوید خواهد بود و حمایت شیخ محمد از اوباما می‌تواند به حمایت کلی شورای همکاری منتهی شود.

متحدان عرب آمریکا که در کشورهای خود فاقد پایگاه مردمی هستند و در صورت از دست دادن حمایت آمریکا و غرب، هیچ پشتوانه دیگری ندارند، نگران به حاشیه رانده شدن نقش خود در صورت لغو تحریم های غرب علیه دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها